back to top
2024. november 25. 04:19

KezdőlapWRCDelecour jövőre már nem hagyná ki azt a lehetőséget, amit idén kénytelen...

Delecour jövőre már nem hagyná ki azt a lehetőséget, amit idén kénytelen volt

-

Francois Delecour nyerni tudott a Monte-Carlo Rally WRC2 Masters Cup mezőnyében és tizedik lett a WRC2-ben, azonban a francia legenda szívesen beülne egy Rally1-es autóba is. 

Francois Delecour 1993-ban érte el legjobb eredményét a WRC-ben, amikor második lett év végén. A négyszeres WRC futamgyőztes utoljára 2002-ben versenyzett teljes szezonon át a vb-n, a Mitsubishi versenyzőjeként, azonban a későbbiekben is időről időre elindult egy vb futamon. 

Az idei szezonját a WRC2 Masters Cup mezőnyében kezdte a Montén, ahol simán nyert a vadonatúj Skoda Fabia RS Rally2-vel. 

Már a hercegség futamán szívesen kipróbálta volna az M-Sport Rally1-es Pumáját, azonban ez végül szabad autó hiányában nem jött létre. Delecour célja, hogy 2024-ben ezt sikerüljön elérni. 

“Mindent megteszünk azért, hogy a következő Montén Rally1-es autóval tudjunk indulni – mondta a WRC hivatalos oldalának a francia legenda. – Már idén is majdnem összejött, de végül Malcolm Wilson közölte, nincs szabad autó, amivel indulhatnánk. Részünkről minden feltétel meg volt ahhoz, hogy a Pumába ülhessünk. Érdekes lenne megnézni, hogy mennyire tudom az élmezőnnyel felvenni a tempót.”  

A 60 éves versenyző már sok autóval versenyzett, ami nem mindig jelent előnyt. 

“Idén még 4-5 futamot talán összetudunk hozni a WRC2-ben, szeretném jobban megismerni a Skodát. A legnagyobb problémám, hogy szinte mindig autót váltok, hol Porschéval, hol Alpine-nal, hol pedig a Skodával indulok. Néha odaérek a kanyarhoz és hirtelen nem is tudom, hogy hol a kézifék. A WRC2-ben indulók mindig ugyanazzal az autóval versenyeznek, épp ezért tudnak elképesztő tempóban vezetni. Nem számítottam a Montén sem ekkora tempóra az élmezőnytől. Néha egy-egy szakaszon képes voltam tartani a gyorsaságot velük, de közel sem minden szakaszon.” 

A tempót tehát már nem mindig tudja fel venni a leggyorsabb versenyzőkkel, azonban a táv még nem jelent problémát. 

“Heti 400 kilométert vezetek általában, éves szinten 15 ezer kilométert, tehát a Monte után még könnyedén meg tudtam volna tenni 100 km-t.” 

Friss