back to top
2024. november 25. 11:52

KezdőlapWRCA kemény csata miatt kevésbé magabiztosak a versenyzők

A kemény csata miatt kevésbé magabiztosak a versenyzők

-

Az idei Rally Világbajnoki szezon nagyon hasonlít a 2001-es bajnoksághoz, amikor még az utolsó versenyen is négyen voltak esélyesek a vb címre. A szoros küzdelem közepette pedig a versenyzők egyre kevésbé magabiztosak autóikban. 

A 2001-es szezon végén az első öt versenyző között csupán nyolc pont volt a különbség, Richard Burns lett a világbajnok, aki két ponttal előzte meg Colin McRae-t, három ponttal Tommi Makinent, és nyolc ponttal Marcus Grönholmot és Harri Rovanperát. 

A 14 futamos szezon során Makinen, Grönholm és McRae is három versenyt tudott nyerni, de Jesús Puras, Burns, Gilles Panizzi, Didier Auriol és Rovanpera is tudott egy versenyt nyerni. 

22 évvel később pedig hasonlóan szoros bajnokság zajlik, a 2023-as év első négy versenye közül Sébastien Ogier kettő, Ott Tanak és Elfyn Evans pedig egy versenyt tudott nyerni. A bajnokságot Ogier és Evans azonos pontszámmal vezeti, csupán a több győzelem dönt a nyolcszoros világbajnok javára, ugyanakkor a harmadik helyen Kalle Rovanpera 1, míg a negyediken Tanak 4 pont hátránnyal áll. 

A szoros csata azonban nemcsak a versenyzők, hanem a gyártók között is zajlik, akik igyekeznek egyre jobbá tenni autóikat, ez pedig azt eredményezi, hogy a versenyzők kevésbé magabiztosak a járművekben. 

“Ha a tavalyi szezont nézzük, a Toyota azért tudott nagyon erős lenni, mert a Yaris volt a legmegbízhatóbb – mondta Jari-Matti Latvala, a Toyota Gazoo Racing csapatfőnöke a Dirtfishnek. – Emellett Kalle Rovanpera is gyorsan elhúzott a bajnokságban. 2022 végén azonban már jóval szorosabb küzdelem zajlott. Az autók jelenleg nagyon közel állnak egymásnak, ugyanakkor eddig mi kerültünk jobban ki a futamokból, de a csata egyre keményebb. Azzal, hogy kemény a csata az is következik, hogy a versenyzők kevésbé érzik magabiztosnak magukat az autókban. A jó beállítások megtalálása is egyre nehezebb. Tavaly mindenki igyekezett egy jó beállítást találni, de nem próbálták azt tökéletesíteni, idén ezt igyekeznek megoldani, ami már jóval nehezebb.” 

Fotó: Toyota Gazoo Racing

Friss