Az M-Sport csapatában Ott Tanak és Pierre-Louis Loubet is már sok műszaki hibával küzdött idén, de jogos-e azt állítani, hogy a Ford megbízhatatlanabb a Toyotánál és a Hyundainál?
Ott Tanak szervokormány problémával küzdött a Montén, majd turbóprobléma miatt vesztett sok időt Mexikóban, de Horvátországban is előjött egy probléma, ami miatt nem tudott Elfyn Evans-szel harcolni.
Pierre-Louis Loubet egy sziklát talált el, amiben megsérült a szervokormány a Montén, majd a svéd Power Stage-en leállt motorja és csak elektromos hajtással ért célba, Horvátországban pedig egy szakaszon nem tudott versenyüzemódba váltani a Ford Pumával.
Szinte alig volt olyan verseny idén, ahol ne fordult volna elő műszaki probléma az M-Sport versenyzőinél, a csapatfőnök szerint azonban a problémák a rivális csapatoknál is fennállnak.
“Nem vagyok benne biztos, hogy több problémánk volt, mint a riválisoknak – mondta Richard Millener a Dirtfishnek. – Szerintem mindenki számára jobban emlékezetes maradt Ott Tanak mexikói problémája, pedig a Toyotával Elfyn Evansnek is hasonló gondja volt a horvát shakedown-on. A Hyundainak ugyancsak voltak problémái, csak Thierry Neuville váltója éppen szervizelés előtt hibásodott meg. Azt hiszem a többieknek is vannak problémái, csak ha nálunk történik valami, akkor arra jobban felfigyelnek. Nem hinném, hogy aggódnunk kellene a problémák miatt, mert másoknál is vannak gondok.”
Az M-Sport idén mindent megtesz, hogy Ott Tanak vb címért tudjon harcolni, folyamatos az autó fejlesztése is, az észt versenyző eredményei pedig igazolják, hogy nem sokkal van a Ford Puma lemaradva a Toyota Yaristól és a Hyundai i20-tól.
“Azt gondolom, hogy ha Ott Tanak nagyon elégedetlen lenne az autóval, és folyamatosan hatodik, nyolcadik eredményeket érne el, akkor bajban lennénk. Most azonban nem ez a helyzet, nyert Svédországban és a bajnokságban is csak pár pont a hátránya. Ugyanakkor a munkával sem lehet leállni, mert az autósportban nincs olyan, amikor nem tudsz valami jobbat kitalálni. Egész évben fejlesztjük az autót és sokszor nyilvános versenyeken kell ezt megtenni, mert korlátozottak a tesztnapok.”