A Toyota Gazoo Racing komolyan hisz a hidrogén meghajtásban, amit mi sem bizonyít jobban, hogy már két ilyen autót készítettek.
A Toyota Gazoo Racing tavaly a belga Ypres Rallyn mutatta be az első hidrogén meghajtású rally autót, melyet akkor Juha Kankkunen vezetett navigátora pedig Morizo volt, aki maga Akio Toyoda, a japán gyártó igazgatótanácsának elnöke.
Ennek a rally autónak még problémát jelentett a tankolás, mert a belga szakasz elejére trélerrel szállították, majd a pálya teljesítése után azonnal 150 km-rel távolabb, Brüsszelbe kellett vinni tankolni.
A hétvégén zajló Le Mans-i 24 órás versenyen pedig a Toyota bemutatta az első hidrogén meghajtású WEC autót is, melynek a Toyota GR H2 Racing Concept nevet adták. Az autóval a 2026-os WEC bajnokságban szeretnének indulni.
Jari-Matti Latvala korábban a Rallit.fi oldalnak elárulta, hogy már folyékony hidrogént használnak az autók működtetése során, amivel jóval nagyobb távot sikerül megtenni, mint a gáznemű hajtóanyaggal.
“Le Mans egy olyan helyszín, ahol áttörhetjük a határokat és megvalósíthatjuk elképzeléseinket – mondta Akio Toyota. – Szeretném, ha sikerülne megvalósítani a károsanyag-kibocsájtás nélküli versenyzést, anélkül, hogy elveszítenénk az autók gyorsaságát és versenyzési élményét. A Toyota nem fektetne bele a hidrogén meghajtásba, ha nem tudnánk, hogy ez lehet a jövő hajtása. Ez a hajtás képes megőrizni az autók mostani hangját, nyomatékát.”
A WRC jelenleg is azon dolgozik, hogy milyen hajtás lehetne a sport jövője 2025 után, így akár a hidrogénhajtás is megoldás lehet majd.