A Hyundai Motorsport komoly átalakuláson ment keresztül a WRC szezon első felében, Craig Breen tragikus horvát balesete után pedig nem tervezett változtatásokra is kényszerült a koreai gyártó.
A Hyundai Motorsport azt követően, hogy 2022 végén elhagyta a csapatot a vb második helyén záró Ott Tanak, valamint a tavalyi szezon második felében elköszönt Oliver Solbergtől, az idei évre leigazolta a Toyotától Esapekka Lappit Tanak helyére, míg a harmadik autót eredetileg Dani Sordo és az M-Sporttal rossz szezont záró, de 2021-ben a koreai csapattal nagyszerű eredményeket elérő Craig Breen vezethette volna felváltva.
Azonban a Hyundai hátterében is változások történtek, a tavalyi szezon során Julien Moncet csapatigazgató-helyettesként látta el a csapatvezetői teendőket is, azonban 2023-ra a koreai gyártó leigazolta csapatvezetőnek Cyril Abiteboult, aki korábban az F1-ben dolgozott. A Szardínia Rally előtt pedig a csapathoz érkezett Francois-Xavier Demaison is, aki műszaki igazgató lett, és korábban a Volkswagen Motorsportnál is dolgozott, amikor 2013 és 2016 között a német gyártó dominált a WRC-ben.
A csapat a Montén azonnal dobogós eredménnyel tudott kezdeni Thierry Neuville révén, aki Sébastien Ogier és Kalle Rovanpera mögött lett a harmadik, ugyanakkor Dani Sordo hetedik, míg Esapekka Lappi a nyolcadik helyen tudott csak célba érni.
A Svéd Rallyn Ott Tanak mögött kettős dobogós eredményt ért el a Hyundai. A havas futam végén mivel Craig Breen Thierry Neuville előtt állt, a csapatvezetés megkérte az ír versenyzőt, hogy késsen el a Power Stage-ről, így a 10 másodperces büntetéssel helyet cserélt a csapattársával. A Power Stage-en azonban Thierry Neuville több kisebb hibát is vétett, így lassabb volt, mint Breen, aki emiatt visszaelőzte és a második helyen zárt.
Esapekka Lappi pedig a hetedik helyet szerezte meg egy kicsúszást követően.
A szezon harmadik versenyén, Mexikóban Sébastien Ogier dominált és szerezte meg a győzelmet, ugyanakkor Thierry Neuville nagy csatában le tudta győzni Elfyn Evanst és a második helyen zárt.
Dani Sordo defekt és lefulladás után az ötödik helyet szerezte meg, verseny legnagyobb vesztese pedig az az Esapekka Lappi volt, aki vezetett az első nap után, azonban szombaton a legelső szakaszon balesetet szenvedett és kiesett.
A Hyundai Neuville és Lappi mellett Craig Breent szerette volna indítani a Horvát Rallyn, és az ír pilóta már nagyon várta, hogy először vezethesse a Rally1-es i20-at aszfalton. Breen verseny előtti tesztjére április 13-án került sor, azt követően, hogy előtte nap Neuville tesztelt a Stari Golubovec és Lobor közötti úton. A felkészülés azonban a lehető legrosszabbul alakult, a 33 éves versenyző 12:40 perckor balesetet szenvedett, ami során elhunyt.
A Hyundai némi gondolkodás és Breen családjával történt egyeztetés után a Horvát Rallyn való részvétel mellett döntött, Thierry Neuville és Esapekka Lappi indulásával, akik ír színekbe öltöztetett autót vezettek.
A csapat nagyon szeretett volna egy kiváló eredményt elérni Breen emlékére, amire Thierry Neuville-nek volt a legnagyobb esélye, azonban szombaton az élen állva balesetet szenvedett és kiesett. Ezt követően Elfyn Evans tudott nyerni a Toyotával, aki másfél év után zárt ismét első helyen, míg a Hyundai csapatából Lappi a harmadik lett. Neuville pedig a Power Stage megnyerésével zárt.
Breen tragédiája egyszerre le is sújtotta a koreai gyártót, ugyanakkor erőt is adott számukra, hogy a későbbiekben már az ír versenyző emlékéért is a maximumot nyújtsák.
Portugáliában azonban egyetlen rivális sem bírt harcolni Kalle Rovanpera tempójával, ennek ellenére a Hyundai versenyzői közül Dani Sordo a második, Esapekka Lappi a harmadik, Thierry Neuville pedig az ötödik helyen ért célba.
Szardínián azonban végre eljött az a pillanat, amire a Hyundai már régen várt, a győzelem pillanata. A versenyt ugyanis Thierry Neuville nyerte Esapekka Lappi előtt, azt követően, hogy Sébastien Ogier szombaton kicsúszott az első helyen állva, amikor sáros cipője lecsúszott a fékről. A sikerhez ugyancsak hozzájárult, hogy csak a Hyundait vezető versenyzők tudtak nagyobb probléma nélkül átkelni a pályák pocsolyáin.
A Szafari Rally azonban ismét nem sikerült túl jól, Thierry Neuville-t kizárták tiltott pályabejárásért, míg Dani Sordo az ötödik, Esapekka Lappi pedig a 12. helyen zárt több probléma után.
Hét versenyt követően a gyártók között a koreai gyártó 48 pont hátránnyal követi a Toyotát, míg az egyéni bajnokságban Thierry Neuville 47 pont hátránnyal az ötödik, Esapekka Lappi hatodik, míg Dani Sordo 10.
Mivel a spanyol versenyző Craig Breen halála ellenére sem szeretett volna teljes szezont menni, így a Hyundai Teemu Suninent jelölte ki váltótársának, míg helyére, a WRC2-es csapatba a kategória címvédőjét, Emil Lindholmot szerződtette. Mindkét finn versenyző rajthoz áll az észt és finn versenyeken az új autóikkal.
A WRC szezon második fele éppen azokkal a versenyekkel kezdődik, melyek nem Neuville kedvencei, így a szezon kimenetelében kulcsfontosságú lesz az észt és finn versenyek alakulása. Ha valóban nem tud elég jó eredményeket elérni a belga versenyző, valamint a gyártók bajnokságában a csapat, akkor azzal eldőlhetnek az idei vb címek is.
A Hyundai Motorsport eredményei az év első felében
Monte: 3. Thierry Neuville, 7. Dani Sordo, 8. Esapekka Lappi
Svédország: 2. Craig Breen, 3. Thierry Neuville, 7. Esapekka Lappi
Mexikó: 2. Thierry Neuville, 5. Dani Sordo
Horvátország: 3. Esapekka Lappi, 33. Thierry Neuville
Portugália: 2. Dani Sordo, 3. Esapekka Lappi, 5. Thierry Neuville
Szardínia: 1. Thierry Neuville, 2. Esapekka Lappi
Kenya: 5. Dani Sordo, 12. Esapekka Lappi