A WRC Promóter vázolta, hogy mi lehet a megfelelő irány a vb számára, szerint az elektromos meghajtás nem jó megoldás.
Peter Thul, a WRC Promóter sportért felelős igazgatója szerint a hibrid hajtás és a fenntartható üzemanyag a jó irány vb számára 2027 után is, míg az elektromos hajtás teljes mértékben rossz megoldás lenne.
“Jelenleg a jövőre vonatkozó dolgok megvitatása nagyon fontos, és a WRC minden szereplője egyetért abban, hogy a hibrid meghajtás és a fenntartható üzemanyag a jó irány – mondta Thul. – A hidrogén hajtás fantasztikus lenne, de még a Toyota, mely úttörő ezen a területen, is azt mondja, hogy még idő kell neki. A jelenleg rendelkezésre álló technológiával az elektromos hajtás nem jelentene jó irányt. Voltam a Müncheni autószalonon és néhány autógyártó szintén a fenntartható üzemanyagot látja jó iránynak, ami megerősíti a mi elképzelésünket is. Ugyanakkor probléma, hogy nincs egyetértés a gyártók között a jövőre vonatkozóan.”
Thul szerint a még sok év múlva is a belső égésű motor lehet a megoldás az autók nagy részénél.
“Úgy véljük, hogy a rallysportnak még mindig szüksége lesz a belső égésű motorra. A sportautóknál a Porsche és a Forma 1 is ebbe az irányba halad. Szerintem, még 2030-ban is az autók fele még belső égésű motort fog használni. Éppen ezért szeretnénk a jelenlegi irányt folytatni a rallysportban is.”