A Toyota és részben a Hyundai 2024-es WRC csapatát is tudjuk már, azonban az M-Sport részéről még egyetlen versenyző bejelentése sem történt meg.
A Toyota csapatában Elfyn Evans és Takamoto Katsuta teljes, míg Kalle Rovanpera és Sébastien Ogier rész szezont fog 2024-ben teljesíteni a WRC-ben. A Hyundai Motorsportot Thierry Neuville és Ott Tanak teljes, míg Esapekka Lappi részmunkaidőben fogja képviselni, ugyanakkor a harmadik autó esetében még nem dőlt el, hogy ki, vagy kik lesznek Lappi társa vagy társai.
Az M-Sport azonban még egyetlen versenyzőt sem jelentett be a következő évre, ugyanakkor Richard Millener már többször elmondta, hogy a lehetséges versenyzők között Pierre-Louis Loubet, Adrien Fourmaux és esetleg Grégoire Munster szerepel, ugyanakkor Oliver Solberg a főszponzora miatt nem valószínű, hogy a csapat tagja lehet.
“Adrien Fourmaux jó teljesítményt nyújtott idén a Rally2-es autóban, a japán baleset pedig nem befolyásolja esélyeit – mondta Richard Millener, az M-Sport csapatfőnöke a Dirtfishnek. – A Japánban történt baleset körülményei igen egyediek voltak, hiszen hatalmas esőben történt egy vízátfolyásnak köszönhetően. Adrien előtt már Dani Sordo is beesett ezen a helyen és Takamoto Katsuta is itt forgott meg. Sordo később elmondta, hogy Adrien sokkal lassabban ment azon a részen, mint ő, mégis baleset lett a vége, Adrien pedig azt mondta, hogy a vízátfolyás csak 20-30 percig volt az úton.”
Millener elárulta Loubet esélyeit is.
“Szeretnénk megtartani Pierre-Louist jövőre is, de ez sem dőlt még el. Van tapasztalata a Rally1-es autóval. Adrien és Pierre-Louis is ismeri a csapatunkat, tudják, mik a céljaink. Így ők jó eséllyel rendelkeznek a 2024-es szezon előtt.”
Grégoire Munster idén Chilében és a Közép-Európa Rallyn indult Jourdan Serderidis Rally1-es Ford Pumájával és a teljesítménye nem volt rossz.
“Grégoire még csak most ismerkedik a Rally1-es autóval. Japánban nagyszerűen vezette a Rally2-es autót a nehéz körülmények ellenére is, azonban neki vannak tapasztalatai hasonló körülmények között a Belga Rally Bajnokságból. Ugyanakkor Japánban a szombati napon is jól teljesített és Andreas Mikkelsen nyomában volt, pedig akkor jóval szárazabbak voltak a körülmények. Grégoire azonban korábban a Rally1-es autóval is jó teljesítményt nyújtott, azonban, ha jövőre feljebb lépne, akkor kellene keresnünk egy versenyzőt a Rally2-es autóba. Éppen ezért még tartanak a megbeszélések a következő szezonnal kapcsolatban.”
Korábban a média összehozta Oliver Solberget is az M-Sporttal.
“Természetesen beszéltünk Oliverrel is a következő szezonról. Ugyanakkor összeütközés van az ő és a mi főszponzorunk között. Ami azonban a versenyzői oldalt illeti, Olivernek már jó tapasztalata van Rally1-es autóval és vezetői képességei is jók. Összességében két jó junior versenyző közül is választhatnánk 2024-re, de egyelőre döntés nem született. Ez a következő időszakban fog csak megtörténni.”
Millener szerint Sébastien Loeb visszatérésére sincs esély.
“Úgy látom, hogy Sébastien Loeb Daciához való szerződése azt jelenti, hogy a Dakarral szeretne jobban foglalkozni. Megkérdeztük, hogy van-e kedve még a WRC-ben való induláshoz, de úgy gondolom, hogy nincs esély már az ő visszatérésére. Jelenleg csapatszinten úgy gondoljuk, ismét a jövő érdekében kell dolgoznunk és ki kell nevelnünk olyan versenyzőt, aki a következő 10-15 évben meghatározó versenyző lehet a WRC-ben. Jó lenne olyan versenyzőkkel dolgozni, mint Seb, de jelenleg fontosabb a jövő versenyzőjének esélyt adni.”
Mikkelsen maga nem látja esélyét, hogy az M-Sport versenyzője legyen.
“Nem sokat beszélgettünk év közben az M-Sporttal – mondta Mikkelsen. – Egy szezon során természetesen sok csapattal beszélgetünk, de úgy látom, hogy az M-Sporthoz komoly szponzori pénzt kellene vinnünk, amire nem látok esélyt.”