Andreas Mikkelsentől mindenki jobb teljesítményt várt a Monte-Carlo Rallyn, azonban a WRC2 kétszeres bajnokának idő kellett a Rally2-es Skoda után megszokni a Rally1-es Hyundait. A jövőben azonban a Rally2+ autók éppen ezt a váltást könnyíthetik meg.
A Rally2+ autókról eredetileg a Rally1-es autók leváltása kapcsán beszéltek, ehelyett azonban 2025-től a hibrid rendszer nélküli Rally1-es autók mellett futhatnak a Rally2+ autók.
“A Rally2-es autókra nagyon jó szabályok vonatkoznak és a Rally2-es autók nagyon népszerűek – mondta David Richards, az FIA WRC Munkacsoportjának vezetője a Dirtfishnek. – A Rally2-es autókra vonatkozó szabályokon ezért nem szerettünk volna változtatni.”
Azonban annak érdekében, hogy 2025 után könnyebbé váljon a Rally2-es autóról Rally1-esre váltani, a jövő évtől megjelennek a Rally2+ autók, melyeknél nagyobb kipufogót, nagyobb turbószűkítőt, jobb aerodinamikai csomagot és lapát váltót lehet használni.
“Néhány versenyző szeretne Rally1-es autóhoz közeli járművel versenyezni, ezért találtuk ki azt a csomagot, melyet a Rally2-es autókra lehet szerelni és velük WRC-futamokon lehet indulni. A WRC futamok után pedig ennek a csomagnak a részei leszerelhetők, így a járművek ismét alkalmasak lesznek az Európa-bajnoki versenyeken és nemzeti futamokon való részvételre. A csomagnak köszönhetően a Rally2-es autók teljesítménye közelebb kerül a Rally1-es autókéhoz, ráadásul megfizethető áron.”
A Rally2-es autók kiegészítő csomagjára 5000 eurós célárat határoztak meg, azonban ezt nem kötelező betartani a gyártóknak.
A WMSC ülésén született rallysportot érintő összes döntés egy helyen
“A készlettel kapcsolatban nem kerül megállapításra konkrét ár, azt a gyártók határozhatják meg. Egyelőre nem tisztáztuk, hogy a készletet miként lehet homológizálni. Ezt Xavier Mestalan-Pinonnak (az FIA technikai igazgatója) és az FIA technikai csapatának kell kitalálnia. A készlet azonban csak pár elemből áll, ezért nem tartom kizártnak, hogy Malcolm Wilson ennél az árnál olcsóbban ajánlhatja a készletet a Rally2-es Fordhoz. A készlet 33 mm-es szűkítője pár száz fontért megvehető, a lapát váltó használata pedig nem kötelező. Sok gyártó képes pár ezer fontért elkészíteni ezeket. Van továbbá egy hátsószárny, valamint egy nagyobb kipufogó a csomagban. Nem hiszem, hogy nagyon eltérne a valódi ár a célártól.”
A Skoda azonban jelezte, hogy a készlet elkészítésére még időre van szüksége.
“Beszéltünk a Rally2-es autók gyártóival, a Skoda azt mondta, hogy időt kérnek, amíg a csomag elkészítését átgondolják. Aggódtak a sebességváltó miatt, ezért szeretnének a váltó gyártójával beszélni. Ha lesz kereslet a kiegészítő csomagra, akkor elérhetőek lesznek majd, ha pedig nincs kereslet, akkor nem készülnek el.”
2026-ban azonban megjelennek a Rally1-es autók új generációja, ami behatárolhatja a Rally2+ autók létezésének idejét.
A Rally1-es autók 400 ezer euróba fognak kerülni, ami 150 ezerrel lenne több egy Rally2-es autónál. A 2026-ban megjelenő Rally1-es autók azonban az űrváz, az aerodinamikai csomag, a motor és a sebességváltó kivételével olyan részekből fognak állni, mint a Rally2-es autók.
Éppen ezért arra lehet számítani, hogy idővel a Rally1-es autók népszerűbbé válnak, mint a Rally2-es autók.
“Ha megpróbálom lefesteni a jövőt, akkor azt mondanám, hogy a Rally2-es autóból kevesebb lesz majd homológizálva. Úgy gondolom, hogy 2028-ban a Rally1-es autók száma megfogja haladni a Rally2-es autók számát.”