Cyril Abiteboul, a Hyundai Motorsport csapatvezetője a Szafari Rally idején fejtette ki először véleményét azokról a változásokról, melyeket az FIA februárban bejelentett.
Az FIA a Motorsport Világtanács februári ülésén komoly változásokat jelentett be a WRC-re vonatkozóan.
A WMSC ülésén született rallysportot érintő összes döntés egy helyen
A bejelentett dolgokkal kapcsolatban már sokan elmondták különböző véleményüket, azonban a Hyundai Motorsport csapatvezetője, Cyril Abiteboul csak a Szafari Rally idején adott hangot véleményének.
“Ez egy olyan téma, amivel kapcsolatban meg kell válogatni azokat a szavakat, amit mondunk róla – mondta Cyril Abiteboul az AutoHebdo.fr oldalnak. – A bejelentett hatalmas és összetett dolgokat többször is át kell olvasni, hogy megértsük. Ezzel a véleménnyel nem vagyok egyedül. A változtatásoknak komoly következményei lesznek.”
“A Hyundai tavaly azért kötött velem szerződést, hogy egy csapatátalakítást hajtsak végre, ami sikerre vezeti a WRC-csapatot. Az átalakításon kell érteni új személyek érkezését és a műszaki részlegen történt változtatásokat is, amik egy olyan szabályozásra lettek alapozva, melyek úgy tűnt, hogy még évekig érvényben lesznek. Az FIA azonban most komolyan megkeverte a kártyákat, ráadásul akkor, amikor hibrid autók ciklusának két harmadánál járunk. A bejelentés óta nem tudok a motorsportra koncentrálni, mert a csapatra kell összpontosítanom, arra, hogy a változtatások milyen hatással lesznek a csapatra versenyképesség terén.”
“Mindig azt hangsúlyoztam, hogy a Hyundai mennyire elkötelezett a rallysport iránt és már 11 éve az. Véleményem szerint a hibrid autókra vonatkozó szabályokat még két évig fenn kellett volna tartani. A bejelentett változtatásokkal ez a sport nem lesz olcsóbb, azonban a Rally1-es autókat üzemeltető gyártók versenyképessége komolyan sérül. A jelenlegi autón nagyon komoly fejlesztéseket hajtottunk végre, amit nem az FIA finanszírozott, hanem a Hyundai. Ezeket a fejlesztéseket az FIA a bejelentett változtatással gyakorlatilag kukába dobta, a mérnökök és szakemberek fáradtságos munkája a semmibe lett véve és ki lett dobva. Nem tudom, hogy biztosan jó dolog-e, hogy egy olyan sportágban legyünk jelen, ahol csak bábok vagyunk. Valamit kitalálnak a szabályhozók, mi megtervezzük és elkészítjük, majd a következő pillanatban minden kukába kerül. Mielőtt bármit döntünk, előbb küzdeni szeretnénk az igazunkért. Elemezzük a lehetőségeket. Nem szeretnék fenyegetni a Hyundai távozásával, mert véleményem szerint a fenyegetéssel nem lehet sokra jutni. Ha kiszállnánk a WRC-ből, csak negatív értéke lenne, ezért előbb küzdeni szeretnénk.”
“Véleményem szerint egy negyedik autó indítását kellene előírni a gyártók számára. Ezzel 12-re nőne a Rally1-es autók száma. Ha pedig az FIA szeretné, hogy fiatal versenyzőknek adjunk lehetőséget, a negyedik autó indításával könnyebbé válna. Az F1-ben van szabály arra, hogy a szabadedzésen olyan versenyzőt kell az autóba ültetni, aki még nem vezetett F1-es autót. Ilyen kellene a WRC-ben is. Az az ötlet, hogy a Rally2-es autókat hozzuk közelebb a Rally1-es autókhoz csak visszalépés. Értem, hogy mit szeretnének ezzel elérni, de ezt nem lehet buktatók nélkül. Jelenleg szinte hetente beszélünk az FIA-val, megbeszélünk dolgokat, javaslatokat teszünk, vitatkozunk.”