Thierry Neuville szerződése év végén lejár a Hyundai Motorsportnál, és eddig az FIA jövőbeni tervei és a koreai gyártó autójának jövőbeni fejlesztése miatt is kérdésé volt, hogy szeretné-e folytatni karrierjét. A dolgok most jó irányba mozdultak, így bízik benne a belga WRC-éllovas, hogy szerződéséről is hamarosan megkezdheti a tárgyalásokat.
Thierry Neuville szerződése év végén lejár a Hyundai Motorsportnál, ahol idén már 11. szezonját tölti, és eddig az FIA jövőbeni, az autók műszaki területét érintő tervei miatt nem volt benne biztos, hogy folytatni szeretné karrierjét. Ugyancsak megkérdőjelezte a folytatást, hogy a Hyundai az FIA tervei miatt leállította az autó fejlesztést, ezért a koreai gyártó kétévnyi joker felhasználására kért engedélyt, amit a jövőben használna fel.
Június elején végül az FIA a Motorsport Világtanács ülése után bejelentette, hogy 2026 végéig mégsem tervez változtatni az autók műszaki területén, maradhatnak a hibrid autók. Továbbá az M-Sport és a Toyota is hajlandó beleegyezni a Hyundai jokerekre vonatkozó kérésébe, amennyiben a koreai gyártó így marad a WRC-ben.
Mindezek után már szeretné Neuville folytatni karrierjét és bízik benne, hogy hamarosan tárgyalhat szerződéséről a Hyundaijal.
“Még nem tudok semmi újat sem mondani a szerződésemmel kapcsolatban, de a WMSC döntése pozitív volt és úgy tudom, hogy a jokerekre vonatkozó kérés is pozitív irányba halad – mondta Thierry Neuville a Motorsport.com oldalnak. – Ezek után már bízom benne, hogy hamarosan beszélhetek a szerződésemmel kapcsolatban a csapattal.”
Hivatalos: nem változik a szabályzat, marad a hibrid Rally1 a WRC-ben
A belga versenyző bízik benne, hogy a műszaki szabályok befagyasztása után más gyártó is elkezd érdeklődni a WRC iránt.
“Megkönnyebbülés, hogy a szabályok nem fognak változni. Úgy gondolom, ez volt a helyes döntés annak érdekében, hogy egy negyedik gyártó csatlakozzon a WRC-hez a jövőben. Sokkal inkább a mostani gyártók WRC-ben való tartására volt szükség, mint a szabályok megváltoztatására. Azt hiszem, az FIA megértette, hogy fontos a jelenlegi gyártók biztonsága, és nem csak a szabályok figyelembe vétele, hanem egy ütemterv bemutatása a bajnokság promóciójához és fejlődéséhez. Boldog vagyok a döntések kapcsán, ugyanakkor biztosan van még min dolgozni. De mivel Sebastien Ogier korábbi navigátora, Julien Ingrassia a promóterrel dolgozik, hogy kapcsolatot teremtsen a pilóták és a promóter között, és hogy véleményt nyilvánítson a dolgokról, valamint Scott Martin, Elfyn Evans navigátora képviseli a versenyzőket a WRC Bizottságban úgy gondolom, hogy együtt képesek leszünk egy másik szintre emelni a WRC-t.”