A B-csoportos korszak nagymenője, a nem éppen tipikus versenyzőnek kinéző, 1985-ös világbajnok Timo Salonen 73 éves lett.
A 73. születésnapját ünnepli a ralilegenda Timo Salonen, aki annak ellenére volt a világ egyik leggyorsabb versenyzője, hogy semmiben sem hasonlított a korszak – és a következő korszakok – menőire.
Sőt, gyakorlatilag antihős volt.
Képzeljünk el egy túlsúlyos, vastag szemüveges, láncdohányos embert, aki olykor még a versenyautóban is rágyújt, és akkor nagyjából megvan Timo Salonen karaktere az aktív versenyzői korszakából, aminek a fénykora a hetvenes és a nyolcvanas évekre esett, de egészen 1992-ig rendszeresen indult WRC-futamokon.
Híres volt arról is, hogy általában egy kézzel vezetett, még a világ valaha látott leglátványosabb raliautóit felvonultató B-csoportos időszakban is… Erről kapta a becenevét is, a finn Löysa szó magyraul leginkább Lazára fordíthatjuk. Mit ne mondjunk, beszédes.
Salonen összesen 95 WRC-futamon indult, 24-szer állt a dobogón, és 11-szer győzött, 1985-ben pedig világbajnok lett. Abban az évben úgy tűnt, hogy csapattársa, Ari Vatanen lehet a győztes, de az Argentin Rallyn súlyos balesetet szenvedett a Peugeot 205 T16-osával, és amíg lábadozott, addig a kiegyensúlyozottan teljesítő csapattársa nyert.
A következő évre is maradt a Peugeot-nál, akkor harmadik lett, a világbajnoki címet az új csapattársa, Juha Kankkunen nyerte meg, a második Markku Allen lett a Lancia Delta S4
Rally 037 evo volánjánál. Aztán a Mazdához igazolt, de ott már csak egy versenyt nyert meg, 1987-ben a Svéd Rallyn diadalmaskodott. A WRC-ből 1992-ben vonult vissza, az utolsó két szezonjában Mitsubishi Galant VR-4-et vezetett.
Egyetlen futam erejéig visszatért a WRC-be, 2002-ben a Finn Rallyn indult, és a 14. helyen zárt egy Peugeot 206 WRC-vel. Miután visszavonult, a saját autókereskedését vezette. Az előző évtizedben néhány fesztiválon még lehetett létni versenyautóban, de már csak bemutatókon vett részt, 2019 óta pedig már ezeken sem indult.
Ki tudja, talán jövőre, a világbajnoki címe negyvenedik évfordulójára újra versenyautóba ül, mint az idén a másik legenda, az 1984-es győztes Stig Blomquist.