A Toyota 2017-ben csatlakozott ismét a WRC-hez, miután 1999 végén kiszállt, és ekkor történt utoljára olyan, hogy egyetlen vb-címet sem tudott szerezni.
A Toyota neve összenőtt a ralisporttal az autósport történelme során, és a japán gyártó már a WRC 1973-as megalapításától jelen volt a sorozatban, első vb címére azonban egészen 1993-ig kellett várnia, majd ezt a címet egy évvel később meg is tudta védeni a világ jelenlegi legnagyobb autógyártója. A harmadik vb címre azonban egészen 1999-ig kellett várnia Toyotának, ami után az F1-es projekt után kiszállt a WRC-ből.
A gyártói vb címek mellett a japán autójával lett világbajnok Carlos Sainz sr. (1990, 1992), Juha Kankkunen (1993), Didier Auriol (1994) is az egyéni bajnokságban.
2000 után azonban egészen 2017-ig kellett várni, hogy a Toyota ismét csatlakozzon a WRC-hez, és bár a visszatérő évben sem egyéni, sem pedig gyártói vb címet nem sikerült nyernie a japán márkának, 2018-ban, majd 2021 és 2023 között a gyártók, 2019-ben Ott Tanak, 2020-21 között Sébastien Ogier, 2022-23-ban pedig Kalle Rovanpera révén az egyéni vb címet is sikerült megszereznie.
2024-ben azonban azt követően, hogy már a Közép-Európa Rallyn kiszálltak a toyotás versenyzők az egyéni vb címért vívott csatából, a Japán Rally szombati állása alapján úgy tűnik, a gyártók vb címét is a Hyundai szerezheti meg.
2019 és 2020 után lehet ismét világbajnok a Hyundai a csapatok között, míg nagy valószínűséggel a dél-koreai gyártó első egyéni világbajnoka Thierry Neuville lesz.
A Toyota pedig 2017 után maradhat ismét vb cím nélkül. Az, hogy ez valóban bekövetkezik-e a Japán Rally vasárnapi napján derül majd ki.