A 2024-es WRC-szezon végeztével ideje megnézni miként is alakult statisztika szempontjából a bajnokság. A legfontosabb statisztikai mutatókban egyaránt a Toyota részmunkaidős versenyzői állnak az élen.
Az idei, 13 futamos WRC-szezon során hat versenyző tudott győzelmet aratni, utoljára pedig 2017-ben, amikor még négy gyártó volt a WRC-ben, fordult elő, hogy ennyien tudjanak győzelmet ünnepelni.
A legtöbb sikert idén Kalle Rovanpera szerezte, aki négyszer állhatott a dobogó legfelső fokára, míg őt Sébastien Ogier 3 sikerrel követi. A Toyota két részmunkaidőben versenyző pilótáját a Hyundai két főállású versenyzője, az idei világbajnok Thierry Neuville, valamint Ott Tanak egyaránt két sikerrel követi. Ki tudná elfeledni Esapekka Lappi kiváló teljesítményét a Svéd Rallyn, amivel karrierje második győzelmét szerezte, de Elfyn Evans szezonzárón aratott sikere is emlékezetes marad, mivel ez is kellett a Toyota gyártói vb címéhez.
A gyártók tekintetében a Toyota nyolc, míg a Hyundai öt versenyt tudott megnyerni.
A versenyeken összesen kilenc versenyző tudott dobogóra állni. Ebben a tekintetben Sébastien Ogier és Elfyn Evans egyaránt 7-7 Top 3-as eredménnyel volt a legjobb, míg Thierry Neuville és Ott Tanak 6-6 alkalommal állhatott dobogóra. A további sorrend: Adrien Fourmaux 5, Kalle Rovanpera 4, Dani Sordo 2, Esapekka Lappi és Takamoto Katsuta 1-1 dobogós eredmény.
A szakaszgyőzelmek terén Sébastien Ogier volt a legjobb 52 részsikerrel, ami 2-vel több, mint amennyit Neuville tudott elérni, míg a dobogóra e téren még Kalle Rovanpera fért fel 47 gyorsasági megnyerésével.
A legjobb három versenyző alaposan kiemelkedett a mezőnyből, mivel Ott Tanak 18 részsikerrel maradt le a dobogóról összesen 29 szakaszt nyerve, majd Elfyn Evans 24, Takamoto Katsuta 16, Adrien Fourmaux 11, Esapekka Lappi 5, Andreas Mikkelsen 4, Dani Sordo 3, Martins Sesks 2, Georg Linnamae és Sami Pajari 1-1 szakaszon tudott a leggyorsabb lenni.
A gyártókat tekintve a Toyota 140, a Hyundai 91, míg az M-Sport versenyzői 13 szakaszt nyertek.
A versenyek élén a legtöbb szakasz végén Kalle Rovanpera állt 78 szakasszal, majd Sébastien Ogier 43, Thierry Neuville pedig 39-cel következik. Elfyn Evans és Ott Tanak egyaránt 27, míg Lappi 12, Mikkelsen 7, Takamoto Katsuta 6, Dani Sordo 2, Adrien Fourmaux pedig 1 szakasz után állt egy-egy futam első helyén.