Az idei WRC-szezonra új gumibeszállító, a Hankook érkezett a WRC-be, az új abroncs pedig nagy változást jelent minden téren. Thierry Neuville szerint a Toyota versenyzői jobban megértették az új gumik viselkedését, ezért előnybe kerültek a Hyundaijal szemben az év elején.
A Pirelli gumijait 2025-ben a Hankook abroncsai váltották a WRC-ben, ráadásul a Rally1-es autókból is kikerültek a hibrid rendszerek. Mindez, de főként a gumik nagy változást hoztak a vb-re. Elég csak arra gondolni, hogy Kalle Rovanpera a vezetési stílusán is változtatni kényszerült, hogy az abroncsokat jól tudja használni. A Hankook szinte tökéletes munkát végzett a gumik állóképességének fejlesztése során, hiszen amellett, hogy alig fordult elő két verseny során defekt, a Monte után a versenyzők elárulták, hogy még a lágy gumik is nagyon ellen állnak a kopásnak.
Ezekhez a változásokhoz pedig alkalmazkodniuk kellett a versenyzőknek és a csapatoknak, Thierry Neuville szerint pedig ez egyelőre a Toyotának sikerült jobban.
“A Toyotának nagy előnye, hogy legalább négy autójuk versenyez, ami több tesztelési lehetőséget is jelent – mondta a tavalyi világbajnok a DirtFishnek. – A Montén ez nagy előnyt jelentett számukra, különböző gumifajta kombinációkat tudtak kipróbálni a teszteken, különböző körülmények között, több versenyzővel. Ezt mi nem tudtuk megtenni 3 napos teszteléssel. Ugyanez igaz kicsit a Svéd Rallyra is, és ezért küzdöttünk a verseny elején. Összességében tehát a Toyota nagyobb tapasztalatot szerzett a gumikkal, mint mi.”
A Hankook motorsportért felelős igazgatója azonban elárulta, a versenyzők még ennél is többet szeretnének tesztelni.
“Nem számít, hogy egy teszten hány kilométert teszünk meg, a nap végén ugyanaz a helyzet, a versenyzők még többet szeretnének tesztelni – mondta Manfred Sandbichler a DirtFishnek. – Mindig ugyanazokat a megjegyzéseket kapjuk a csapatvezetéstől, a gyártóktól és a versenyzőktől is, többet és többet szeretnének tesztelni. Ez azonban a dolguk és céljuk, hogy a csúcsra érjenek. Emiatt pedig mindig többet szeretnének tesztelni. Mindössze 11 hónapunk volt, hogy kifejlesszük a WRC-gumikat, és próbáltunk minél többet tesztelni, úgy, hogy a három gyártó egyforma tesztidőt kapjon. Így senkinek sem származott előnye, ez pedig a legfontosabb számomra.”
A WRC-szezon murván folytatódik, Kenyában, ahol a gumik különösen nagy terhelést fognak kapni, ez azonban igaz a versenyzőkre és autókra is.