back to top
2025. május 12. 23:12
Többi

    KezdőlapWRCJúniusban fogadhatják el a 2027-es WRC-szabályok módosítását

    Júniusban fogadhatják el a 2027-es WRC-szabályok módosítását

    -

    A WRC legfelsőbb kategóriáját 2027-re átalakítják. A jelenlegi Rally1-es autók kivonásra kerülnek, helyüket pedig a WRC27 kategóriába tartozó járművek veszik át.

    Az FIA decemberben mutatta be a WRC-re 2027-től vonatkozó szabályok irányelveit. A tervek szerint ezen csúcskategóriás autók maximális ára 345 000 euró lesz, technológiájuk alapján pedig közelebb lesznek a Rally2-es autókhoz. A cél ezzel, hogy ne csak a gyártók által támogatott csapatok szerepeljenek a WRC-ben, hanem lehetőségük legyen olyan privát csapatok indulására is, akik saját maguk képesek autót építeni.

    Az FIA korábban azt közölte, hogy a 2027-es szabályok augusztus végére lesznek véglegesítve, azonban a WRC jelenlegi gyártói minél előbb szeretnék tudni, hogy milyen szabályok lesznek a jövőben, hogy elég idejük legyen a felkészülésre.

    A WRC Bizottság csütörtökön ülést tartott, ahol megvitatták a jövőbeni szabályokat.

    ”A WRC27 technikai szabályain végzett finomítások lehetővé teszik számunkra, hogy az elkövetkező hónapokban világosabban kommunikáljunk erről az új és izgalmas korszakról, amelynek irányelveit a tavalyi év végén határoztuk meg.” – mondta Pernilla Solberg, a bizottság elnöke.

    Az FIA közleménye alapján a módosítások nagy része az autók karosszériájára vonatkozik.

    “Magában foglalja a tartós anyagokra vonatkozó követelményeket, a homologizációs kritériumokat, valamint a belső tér meghatározását és formáját. Az ilyen belső terek bizonyos mértékű szabadsága kivételes tervezési mozgásteret biztosít a gyártóknak és más építőknek. Ez a WRC27 projekt egyik kulcsfontosságú jellemzője, amelynek célja, hogy mind a gyári gyártókat, mind a kisebb privát vállalkozókat vonzza.”

    A futómű-tanulmányok és a törésteszt-szimulációk már zajlanak, az FIA az első fizikális törésteszteket 2025 júliusára és augusztusára tervezi.

    Az új szabályok finomításai jelenleg is véglegesítés alatt állnak, azokat a Motorsport Világtanács (WMSC) júniusban fogadhatja el, előtte azonban már a WRC Bizottság előtt is bemutatják őket.

    ”Erősen kezdtük a 2025-ös rali-világbajnokság szezonját, és a futamok között is hasonlóan erős munka folyt a munkacsoportokban, hogy előrelépést érjünk el a szabályokkal és a biztonsággal kapcsolatos kulcsfontosságú kérdésekben.” – tette hozzá Solberg.

    Ezenkívül az FIA Műszaki Osztálya frissítéseket adott a 2026–2028-as szezonra vonatkozó, egyetlen fenntartható üzemanyag-beszállító kiválasztására kiírt pályázattal kapcsolatban. A Bizottság jelenleg elemzi a pályázati dokumentumokat, és júniusban a végleges javaslatot benyújtják a Motorsport Világtanácsának jóváhagyásra.

    A francia Total Energies vállalat április végén, a Kanári-szigetek Rallyn kezdte meg működését a Rali Világbajnokság üzemanyag-beszállítójaként, és ezt a szezon végéig folytatja. A Total Energies azt követően született megállapodás, hogy a német P1 Fuels cég télen felszámolás alá került.

    Friss