A Toyota 2017-ben WRC-be történt visszatérése óta több korszakváltásnak is megtudott felelni, fejlődése folyamatos volt, ezért bízik benne, hogy a 2027-es szabályrendszerre való felkészülés is jól sikerül.
18 év után, 2017-ben tért vissza a Toyota a WRC-be, és azóta is sikeresen tud szerepelni ott. Pedig egy-egy korszakváltás visszatudja vetni egy-egy gyártónak a szereplését egy bajnokságban. Ez a forma ingadozás azonban eddig nem volt megfigyelhető a világ legnagyobb autógyártója esetében.
Tom Fowler, a Toyota technikai igazgatója azonban bízik benne, hogy a 2027-es szabályrendszerre való felkészülés is zökkenőmentes lesz.
“Ha megnézzük az elmúlt nyolc szezonban nyújtott teljesítményt, a legérdekesebb időszakok a különböző szabályváltozásokra való felkészülés volt – mondta Fowler. – A történelem során már számos csapat képes volt sikeres autót készíteni, azonban amikor szabályváltozás történt, sokuk teljesítménye visszaesett, és csak később tudtak visszatérni a korábbi szintre.”

A Toyota azonban eddig három autót épített 2017 óta és mindegyik sikeres volt.
“Ha megnézzük a Toyotát, 2017 és 2025 között, akkor folyamatos fejlődést látunk. Három autót, WRC-t, Rally2-es és Rally1-es autót építettünk, de a fejlődés folyamatos volt. Nem lehet észre venni visszaesést. Ennek oka, hogy az erőforrásaink és prioritásaink a jelenlegi és jövőbeni események szerint osztjuk el.”
A japán gyártó WRC-csapata már megkezdte a 2027-es szabályrendszer szerinti autó fejlesztését is.
A WRC27-szabályrendszer főbb pontjai már fél éve ismertek.
“Mindenki tudja, hogy a 2027-es szabályrendszer egy mérföldkő lesz, amire nagyon fontos a jó felkészülés. Tapasztalataink szerint jobb előre látni, hogy mire lesz szükség egy új korszakban, időben el kell kezdeni a felkészülést. Jelenleg ebben a fázisban vagyunk. A felkészüléssel kapcsolatban nehéz dátumokat megjelölni, mivel ezek egy része nem nyilvános. Azt azonban elmondhatjuk, hogy egy autó fejlesztés egy éven át tart, majd a következő egy év a tesztekről szól. A szabályok már hat hónapja ismertek, így könnyű elképzelni, hogy milyen fázisban járunk.”
A Toyota fejlődési szintje talán idén érte el jelenlegi csúcsát, amit az is mutat, hogy a WRC-szezon kilenc versenyéből nyolcat nyertek toyotás párosok.