Tom Fowler, a Toyota Gazoo Racing technikai igazgatója szerint a 2027-től megjelenő csúcskategóriás autók és a mostani Rally2-es járművek között sok hasonlóság lesz.
2027-tőúj szabályok jelennek meg a WRC-ben, melyek 10 évig lesznek érvényben. Az új szabályok célja, hogy több gyártót vonzzon a világbajnokságra, valamint, hogy olcsóbbak legyenek az autók.
A WRC27 autó költségplafonját 345 000 euróban állapítják meg, azonban a költségekkel az autók teljesítménye is csökken, nagyjából 300 lóerős autók lesznek.
Tom Fowler, a Toyota technikai igazgatója szerint az új autók és a jelenlegi Rally2-es autók között sok hasonlóság lesz.
“Ha megnézzük az autók fizikai jellemzőit, a minimális súly ugyanúgy 1230 kg lesz, mint a jelenlegi Rally2-es autóknál – mondta Fowler. – A motorra ugyanolyan előírások fognak vonatkozni. A teljesítmény-tömeg arány azonos lesz. Kisebb különbségek az aerodinamika és a felfüggesztés terén lesznek, ezek azonban nem jelentenek nagy különbséget.”
Fowler szerint azonban a mostani Rally2-es autók is még fejlesztve lesznek.
“Ha megnézzük, a Rally2-es Toyota megjelenése fejlesztésre késztette a Skodát és a Citroent. Jelenleg 3-4 Rally2-es autó van, amelyik képes versenyeket nyerni a kategóriájában. Mivel érkeznek a WRC27-autók, biztosak lehetünk benne, hogy a jelenlegi Rally2-es autók is fejlesztve lesznek.”
A technikai igazgató szerint lesznek olyan területek, melyekben a 2027-es autók fognak előnyben lenni, míg megbízhatóságban a Rally2-es autók lehetnek.
“A 2027-es WRC autókkal szemben a Rally2-es autók 10 év előnyben lesznek. Tehát papíron ugyan lehetnek erősebb pontjaik a WRC27-autóknak, azonban lehetnek fejlesztésbeli gyengeségeik is. Éppen emiatt az első, vagy az első két szezonban a Rally2-es és a WRC27-autók között nem lesznek nagy különbségek.”