back to top
2025. augusztus 23. 13:15
Többi

    KezdőlapWRCCsúszik a Toyota gigaprojektje, hátráltatja-e ez a csapat munkáját?

    Csúszik a Toyota gigaprojektje, hátráltatja-e ez a csapat munkáját?

    -

    A Toyota már dolgozik a 2027-es autó létrehozásán, azonban a jelenlegi autókon is dolgozik még. A japán gyártó finn központja ugyanakkor nem túl nagy, lehet-e a két munkát egymás mellett végezni?

    A WRC-ben 2027-től új szabályrendszer lép életbe, mely 10 évig lesz érvényben. A Toyota az egyedüli gyártó a jelenlegi háromból, mely a jelenleg ismert információk alapján már dolgozik az új generációs járművön is.

    Azonban a jelenleg használt autó fejlesztése sem állhat még le teljesen, hiszen 2026 végéig még a Rally1-es autóval kell versenyezni, ami mellett a Rally2-es autót is fejleszteni kell.

    Megjelent a RallyCafe magazin online különszáma a MotoGP Magyar Nagydíja elé

    A Toyota már régóta tervezi egy új technológiai központ létrehozását, ami mellett egy új tesztpálya is épülne. A projekt Leppavesi falu közelében jönne létre. A Toyota ugyan tavaly megkapta a környezetvédelmi engedélyeket, ami ellen azonban fellebbezést nyújtottak be, továbbá panaszt nyújtottak be a részletes rendezési és helyi tervek ellen is, amit a Jyvaskylai Városi Tanács hagyott jóvá. A panaszok miatt pedig jelenleg áll a gigaprojekt.

    A média megkérdezte, hogy a probléma és a meglévő kisebb központ hátráltatja-e a Toyota munkáját.

    “Fel kell készülni a 2026-os évre, de már a 2027-esre is – mondta Tom Fowler, a Toyota technikai igazgatója. – Természetesen a teljesen új fejlesztési fázisoknál mindig vannak kockázatok az ütemezés terén, a beszállítókkal és az alkatrészekkel kapcsolatban és a kihívások is mindig változnak. Eddig azonban legfeljebb pár hetes csúszással mindig sikerült tartani a kitűzött terveket, sikerült elindítani a tesztprogramot. Erre készülünk most is.”

    A Finn Rally idején az újságírók ellátogathattak a Toyota helyi központjába, ami során láthatták, hogy a központ nem túl nagy, ezért kérdés, hogy a jelenlegi autók mellett miként tud dolgozni a csapat a 2027-es autón.

    “Teljesen jó az észrevétel, valóban nem nagy a központ. Mint mindenki tudja, dolgozunk egy új központ létrehozásán, azonban ennek kapcsán problémák léptek fel. Azonban a gyáron belül van egy részleg, ahol a titkos fejlesztési munkák zajlanak. Bízom benne, hogy az nem lett megmutatva az újságíróknak.”

    Friss