Egyedül Adrien Fourmaux tudott idén aszfaltos futamon dobogóra állni a Hyundai versenyzői közül, a francia versenyző pedig jobbnak érzi a koreai gyártó tavalyi autóját ilyen futamon, mint az ideit.
A Hyundai még a 2024-es i20 N Rally1-es autóval kezdte a WRC-szezont a Montén, ahol Adrien Fourmaux a harmadik helyet szerezte meg. Később a Kanári-szigeteken versenyképtelen volt a koreai gyártó, így idén Fourmaux dobogója az egyetlen aszfaltos versenyen a Hyundai csapatában.
A koreai gyártó Svédországban vetette be először az idei autót, ahol Neuville harmadik lett, majd Kenyában ismét a tavalyival indult, ahol Ott Tanak második, a belga versenyző ismét harmadik lett.
Bár a Kanári-szigeteken inkább a felkészülés miatt volt versenyképtelen a Hyundai, Adrien Fourmaux jobbnak érezte aszfalton a tavalyi autót, ezért szeretné, ha a Közép-Európa Rallyn és Japánban is az az autó lenne elő véve.
“Lehetséges, hogy vissza kellene térnünk a 2024-es autóhoz – mondta Adrien Fourmaux a DirtFishnek. – Sosem tudhatjuk, de biztosnak kell lennünk abban, hogy az idei autó gyorsabb a tavalyinál aszfalton, hogy azt használjuk.”
A francia versenyző szeretne a Közép-Európa Rally előtt mindkét autóval tesztelni.
“Ki kell derítenünk, hogy valóban a tavalyi autó gyorsabb-e aszfalton. Ezért legszívesebben szeretnék mindkét autóval tesztelni. Majd a versenyekre a gyorsabb autót választani.”
Fourmaux 2024 végén a tavalyi autóval nyerte meg a francia Dévoluy Rallyt, amivel a Montéra készült.
“Sok mindent hallottam korábban a tavalyi autóról, hogy nehéz vezetni és sokat mozog a hátulja. A tavalyi francia versenyre azonban változtattam a beállításokon és utána jól tudtam kezelni a Montén. Ekkor vezettem először ezt az autót, ami korábban a Közép-Európa Rallyn nyerni tudott. A Kanári-szigeteken azonban sehol sem voltunk. Szeretném, ha figyelembe vennénk, hogy a tavalyi autó jól működött aszfalton, ezért szeretném, ha megfontolnánk, hogy melyik autót fogjuk használni a Közép-Európa Rallyn és Japánban.”