Az utolsó Közép-Európa Rally után többeknek hiányozni fog a három országot érintő futam, azonban akadnak, akik nem bánják a megszűnését.
A három országot, Ausztriát, Csehországot és Németországot érintő Közép-Európa Rally három év után kikerült a WRC versenynaptárából, és minden bizonnyal később sem folytatódik a verseny története. A hírek szerint 2027-től Németország önállóan rendezhet versenyt, a szervezők többek között a legendás Nordschleife érintésével jelölnék ki az útvonalat.
De mit szóltak a WRC-szervizparkban a Közép-Európa Rally megszűnéséhez? A DirtFish körkérdése megosztotta a válaszadókat, többeknek hiányozni fog a három országot érintő futam, azonban akadnak, akik nem bánják a megszűnését.
Közép-Európa Rally már nem, de a Nürburgringet érintő WRC-futam még tervben van
Sébastien Ogier hiába törte össze az autóját tavaly és az idén is, neki például hiányozni fog a verseny, elsősorban a szenvedélyes szurkolók miatt.
„Nem lehetünk boldogok, hiszen már nem lesz verseny ezen a környéken, de a világbajnokság tele van fordulatokkal, és remélem, hogy visszatér a naptárba – mondta Ogier. – De sok helyszín hiányzik, nekem például Nagy-Britannia ilyen zárófordulóként. Sok tényező befolyásolja a versenyek megrendezését, néha így alakulnak a dolgok.”
Az M-Sport csapatfőnöke, Richard Millener is csatlakozott Ogier-hez, bár úgy érzi, hogy az első két verseny után sok volt a negatív vélemény.
„Sokat kínál ez az esemény, tetszik a három ország koncepciója, szerintem ez megmutatja, mennyi minden lehetséges a sportágban. Ez eltérő körülményeket és pályákat biztosít, és lehetőséget ad arra, hogy sok rajongót lássunk – mondta Millener. – Az elmúlt két évet elrontotta a negatív hozzáállás az útvonalhoz, amiben én is benne voltam, de nem túl szórakoztató három napig napi öt-hat óra alvással dolgozni, miközben rengeteg kellett utazni, hatalmas stábbal, óriási költségekkel.”
Grégoire Munsternek viszont egyáltalán nem fog hiányozni a Közép-Európa Rally, szerinte jobb lett volna, ha az egész versenyt kizárólag Csehországban rendezték volna meg.
„Az osztrák és német szakaszok atipikusak, nagyon sok egyenessel, rengeteg padkavédelemmel, és szerintem a szurkolóknak és a tévénézőknek sem a legkellemesebb néznivaló – mondta Munster. – Amint Csehországba értünk, sokkal több minden történt. Ez az egyik szempont, a másik pedig, hogy őrületes távolságokat teszünk meg, hogy átkeljünk az országokon. Szombaton háromórás etapunk volt, ez nemcsak nekünk bosszantó, hanem a nézőknek is, akiknek háromórás szünetük van. Nem tudom, mi a tökéletes recept, de voltak már jobb rendezvényeink.”
Adrien Fourmaux kevésbé volt kritikus, mint a korábbi csapattársa, de egyértelmű választ adott a kérdésre.
„Nem fog hiányozni ez a verseny, én Horvátországot preferálom – mondta Fourmaux. – Sokkal technikásabb és keményebb szakaszok vannak ott, mint Közép-Európában. Nem kell figyelnünk a padkavédelemre, bárhol levághatjuk a kanyarokat, nekem egyértelműen jobban tetszik Horvátország. Szeretem ezt a versenyt, de ha választhatok, akkor egy másikat választok.”
A világbajnoki éllovas Elfyn Evans nem válaszolt a DirtFishnek, csak megrázta a fejét, amikor megkérdezték, szereti-e a Közép Európa Rallyt.