Az M-Sport még nem kötelezte el magát a WRC mellett a 2027-től érvényes szabályokkal, de megfogalmazta a hosszú távú célját.
Jelenleg a Toyota az egyetlen gyártó, amely új autót fejleszt a 2027-től életbe lépő szabályok szellemében, a Hyundainál pedig legfeljebb a jelenlegi Rally2-es autó frissítése az egyetlen opció, ha a dél-koreai gyártó 2026 után is marad a WRC-ben. Az M-Sport még nem adott zöld utat a 2027-es új autó fejlesztésének megkezdéséhez, de rendelkezik Fiesta Rally2-es változatával is, amely 2027-ben versenyképes lenne. Richard Millener csapatfőnök elismerte, hogy Rally2-es autó frissítése opció lehetne 2027-re, de a csapat inkább új autó fejlesztését részesítené előnyben.
„A Rally2-es autó frissítése csak ideiglenes megoldás lenne. Ez nem a jövő – mondta Millener a Motorsport.com-nak. – Miért pazarolnánk el egy évet azzal, hogy a Rally2-es autónkat fejlesztenénk, majd utána új autót gyártanánk? Ez is egy lehetőség, de inkább egy új és hosszabb élettartamú autóba fektetnék időt és pénzt.”
Az M-Sport többek között azért sem kötelezte el magát hosszú távra a WRC mellett, mert arra kíváncsi, ki és hogyan foglalkozik a promócióval. Az idén kiírt pályázat után várhatóan az év végén születik meg a döntés arról, kihez kerülnek a világbajnokság kereskedelmi jogai.
„Csak akkor tudunk elköteleződni, ha látjuk, merre tart a világbajnokság, vagyis ha megismertük az új promóter tízéves tervét, és hiszünk benne, akkor belevágunk – tette hozzá Millener. – Jelenleg nem tudom, mi történik majd. A rali nem tűnik el, a szabályokat rögzítették, így tudjuk, mi várható. Van, ami tetszik ezek közül, és van, ami nem, de a döntés megszületett, ne pazaroljunk több energiát arra, hogy megpróbálunk rajta változtatni. Azt kell inkább megvizsgálnunk, hogyan lehetne megvalósítani. Több mint húsz éve foglalkozunk ralival, tudjuk, hogy ezt akarjuk.”