Az FIA bejelentette a Motorsport Világtanács legutóbbi ülése után, hogy kibővíti ralipiramisát és létrehozza a Rally6-os autók számára az RC6-os kategóriát.
Az FIA 2019 végén jelentette be ralipiramisát, melyben a különböző kategóriájú raliautók kapnak besorolást.
A piramis öt szintből áll azóta, a Rally1-es kategóriában kapnak helyet a WRC-k, a Rally2-es szintet az R5-ös és Rally2-es autók képezik, míg a Rally3-ban a legolcsóbban elérhető összkerekes autók vannak. A Rally4-es és Rally5-ös kategóriában kapnak helyet a 2WD meghajtású járművek.
2026-tól azonban az FIA létrehozza az RC6-os kategóriát is, melyben a Rally6-os autók szerepelhetnek, melyekből eddig a Renault és a Peugeot készített autót.
A Raly6-os autókra vonatkozó szabályok:
– Négyüléses, kétkerék-meghajtású belső égésű motorral szerelt autók
– Standard 1.6T vagy 2.0 NA motorral ellátott versenyautó ECU-val
– 7,5 kg/LE teljesítmény-tömeg arány (pl. 1050 kg / 140 LE)
– H-mintázatú sebességváltó, gyári fékek és gumiabroncsok
– Nem állítható verseny lengéscsillapítók
– A Rally5-Kit biztonsági szintjével egyenértékű járművek
A Rally6-os autókkal eddig csak nemzeti futamokon lehetett indulni, 2026-tól azonban így már az FIA-bajnokságokban is lehet.
