Richard Millener, az M-Sport csapatfőnöke szerint károkat okozhat a WRC-nek, ha a raliautókat beengedik a versenypályára.
Miközben a Közép-Európa Rally várhatóan végleges megszűnése után arról keringenek a hírek, hogy 2027-től Németország önállóan rendezhet WRC-futamot a legendás Nürburgring bevonásával, az M-Sport csapatfőnöke óvatosságra intett ezzel kapcsolatban.
„Ez ikonikus helyszín, kétségkívül vonzó név, de kérem, ne vigyék az raliautókat a Nordschleifére, mert ott vacaknak tűnnek – mondta Richard Millener a DirtFishnek. – Láttuk Spában és más helyszíneken is, ahol korábban jártunk. Szép, szép, de valójában unalmas. Az utak túl szélesek, a végsebesség 180–190 kilométer/óra, és amikor azt látod, hogy Thierry Neuville padlógázzal, gond nélkül száguld át az Eau Rouge-on, az csak árt a sportágnak.”
Közép-Európa Rally már nem, de a Nürburgringet érintő WRC-futam még tervben van
A Forma–1-es Belga Nagydíj helyszíne, Spa-Francorchamps 2021-ben volt az Ypres Rally része, a következő évben a tapasztalatok miatt már kihagyták a helyszínek közül. Az Olasz Nagydíj helyszíne, Monza kétszer szerepelt a WRC versenynaptárában (2020, 2021), míg a legutóbbi Brit Rallyt az Oulton Parkban rendezték meg 2019-ben.
„Inkább arra használnám a helyszínt, hogy az összes rajongót odacsábítsam, és a Nordschleife közepén rendezném be a szervizparkot – mondta Millener. – És nyitva tartanám a Nordschleifét, hogy bárki vezethessen közben a pályán, ne álljunk az útjukba és zárjuk le a WRC miatt.”
A DirtFish értesülései szerint a Német Autóklub (ADAC) a potenciális WRC-versenyt párosítaná a DTM egyik fordulójával. Millener támogatná ezt az ötletet, vagy akár azt is, hogy a két sorozatot egymást követő hétvégéken rendezzék meg, így akár egy teljes héten át tartó ünnepet is lehetne rendezni a Nordschleifén.
