Xavier Mestelan-Pinon, az FIA technikai igazgatója szerint már tavaly év végén jóváhagyta a 2027-es technikai szabályokat a Motorsport Világtanács, de azt elismerte, hogy a szabályzat egyes részeit folyamatosan finomítják.
Tavaly decemberben a Motorsport Világtanács (WMSC) utolsó 2024-es ülése után kiderült sok információ a WRC-ben 2027-től életbe lépő technikai szabályokról, azonban annak véglegesítését korábban csak az idei nyár végére ígérte az FIA.
Azonban sokan várják a végleges szabályrendszer nyilvánosságra hozását azóta is.
Xavier Mestelan-Pinon, az FIA technikai igazgatója szerint a 2027-es szabályok már tavaly év végén jóvá lettek hagyva, azóta csak finomítások történnek.

“Korábban lehet, hogy nem fejeztem ki magam elég világosan, de a 2027-es technikai szabályokat már tavaly jóvá hagyta a WMSC – mondta Mestelan-Pinon. – Amikor azt mondtam, hogy finomítjuk a részleteket, akkor egy teljesen normális folyamatra gondoltam. Egy szabályrendszer folyamatosan fejlődik. A részletek alatt olyan területekre kell gondolni, mint a lengéscsillapítók, vagy a kerékjárati ívek mérete. Ezek nagyon precíz területek és egy új szabályrendszer megjelenésekor természetes, ha néhány dolgon még finomítani kell.”
“A 2027-es technikai szabályok azonban már megszülettek és jóvá lettek hagyva. Néhány gyártó ez alapján már készíti is új járművét, és ez azt mutatja, hogy már ismernek mindent, ami az új autó készítéséhez kell.”

Az új autókra vonatkozó törés és biztonsági tesztek azonban csak nyár végén lettek elvégezve.
“A Finn Rally után lettek elvégezve a biztonsági tesztek, törés vizsgálatokat végeztünk, ami során megbizonyosodtunk arról, hogy a korábbi számítógépes eredmények helyesek-e. Az utolsó tesztet a Közép-Európa Rally előtt fejeztük be. Minden teszt jól sikerült és meglettek erősítve a korábbi CFD-szimulációk eredményei. A 2027-es autók biztonsági szintje egyezni fog a jelenlegi Rally1-es autók szintjével, de néhány területen még jobb is lett. Most már valóban mindent tudnak az új szabályokról a gyártók, amik az autó készítéséhez kellenek.”

A FIA Technikai igazgatója szerint minden részlet nem osztható meg az új szabályokkal kapcsolatban a nyilvánossággal, de ez nem jelenti azt, hogy a gyártók nem tudják.

“Megértem, hogy néhány gyártó azt mondja, hogy nem ismer miden részletet és nem nyilatkoznak mindennel kapcsolatban. De az FIA részéről kijelenthetjük, hogy a szabályrendszer elkészült már és azok el is érhetőek a gyártók és az elfogadott érdeklődők számára. Az érdeklődők ezekkel kapcsolatban tudtak és tudnak velünk kommunikálni, de a szabályok minden részlete nem fog nyilvánosságra kerülni.”
