Az idén Lappi és Sordo megmutatta, hogy van élet a Hyundai – és a WRC után is – Mikkelsen azonban szinte teljesen eltűnt.
Amikor a Hyundai tavaly decemerben bejelentette Adrien Fourmaux szerződtetését, a sajótközleményben az állt, hogy a csapat továbbra is vizsgálja a további lehetőségeket a jelenlegi versenyzőinek, azaz valamilyen kapacitásban foglalkoztathatja a harmadik autót felváltva vezető Esapekka Lappit, Andreas Mikkelsent és Dani Sordót.
Januárban a csapatfőnök Cyrill Abiteboul már arról beszélt, hogy a negyedik autó indítása gyakorlatilag kizárt, így a hármas előtt átmenetileg (?) bezárult a WRC kapuja. Ekkor már Esapekka Lappi úgy döntött, hogy a Finn ralibajnokságban indul egy Škodával a WRC-től egyelőre ugyancsak búcsúzó Enni Mälkönen navigálásával.
A veterán Dani Sordo legalább maradt a csapat kötelékében, de mindössze a Portugál ralibajnokságban versenyzett egy Hyundai i20 N Rally2-vel. Felvetődött, hogy még kaphat egy búcsúfutamot a WRC-ben, de ebből semmi sem lett. Egyszer azért csak beült a Rally1-es autóba, a Goodwood Festival of Speeden vezethette az újabb Hyundait.
Andreas Mikkelsen februárban még WRC2-es programot tervezett, hogy aztán később visszatérhessen a legmagasabb szintre. Már kétszer is átélte ezt, először 2016-ban, amikor a Volkswagen váratlanul kiszállt a WRC-ből, másodszor pedig 2019-ben, amikor a Hyundai mondott le róla. Két WRC2-es világbajnoki címének köszönhetően tavaly visszaülhetet a Rally1-es autóba.
A WRC2-es szezon végül a kútba esett, Mikkelsen szinte a teljes szezont kihagyta, mindössze egyetlen versenyen indult eddig, szeptemberben az olaszországi Valli della Carnia Rallyn Škodával állt rajthoz, de egy defekt miatt csak tizedik lett. Benevezett viszint egy jövő heti spanyolországi versenyre, megleptésre egy Toyota GR Yaris Rally2-vel indul Costa Blancán.
Elsősorban a 2027-es visszatérést tervezi a WRC-be, amikor az új szabályok miatt több gyártó csatlakozhat a mezőnyhöz. Nem lehet figyelmen kívül hagyni Mikkelsen szoros kapcsolatát a Škodával, azonban ahhoz, hogy helye legyen a legjobbak között, 2026-ban folyamatosan vezetnie kell, mert hiába nagyon gyors még mindig, különben kikerül a neve körforgásból.
Esapekka Lappi közben megnyerte a Finn ralibajnokságot, és már bejelentette, hogy jövőre is ott versenyezne, ha Enni Mälkönennek sincs kifogása a terve ellen. Dani Sordo Portugáliában lett bajnok, miután a szezonzárón 0.8 másodperccel megelőzte Kris Meeke-et. Ő egyelőre még nem beszélt a jövő évi terveiről, de meglepődnénk, ha a befejezésen gondolkodna.
Mindenestre Lappi és Sordo megtalálta az utat a versenyzéshez a Hyundai – és a WRC – után is, Mikkelsennek róluk kell példát vennie jövőre, ha komolyan gondolja a visszatérést.

