Adrien Fourmaux tavaly még az M-Sporttal lett harmadik Japánban, az idén a Hyundaijal sem adná alább a dobogós helyezésnél.
Tavaly a szezonzáró versenyt rendezték meg Japánban, az idén viszont csak az utolsó előtti WRC-futam kezdődik meg magyar idő szerint csütörtökön reggel 8.05-kor. Egy éve az volt a legnagyobb kérdés, hogy a Hyundai melyik pilótája lesz világbajnok, végül Ott Tänak kiesésekor eldőlt, hogy Thierry Neuville nyeri meg a trófeát.
Ennek árnyékában szinte elsikkadt az a tény, hogy az M-Sporttal utolsó futamát teljesítő Adrien Fourmaux harmadikként ért célba, az volt az ötödik dobogós helyezése a mezőny leggyengébb Rally1-es autójával. Nem csoda, hogy aztán el is vitte a Hyundai.
Az új csapatában egyelőre három harmadik helyezést tud felmutatni, a szezonnyitó Monte-Carlo Rallyn, az Akropolisz Rallyn és Chilében állhatott dobogóra, ám feltett szándéka, hogy Japánban ismét odaért a dobogós helyek valamelyikére.
„A Japán Rally egyedülálló. A hegyi szakaszok kanyargósak, keskenyek és a magas fák miatt elég sötétek. Szárazon megterhelő a gumik számára, de esőben teljesen más kihívást jelent. Rengeteg a kosz az utakon, amelyek nagyon csúszósak, és a látási viszonyokkal kombinálva ez igazán trükkös lehet – mondta Fourmaux. – A Közép-Európa Rallyn küszködtünk a teljesítménnyel, ezért szeretnénk megmutatni, milyen lépéseket tettünk azóta. A tavalyi verseny nagyszerű volt számunkra, szeretnénk megismételni ezt az eredményt, és ismét a dobogóra állni Japánban.”
A Japán Rallyn 20 gyorsasági szakaszon 305.34 versenykilométer vár a mezőnyre, az előrejelzések alapján hűvös, de száraz időjárási körülmények között.
