back to top
2025. november 12. 16:01
Többi

    KezdőlapWRCA Hyundai szerint Neuville japán problémáit a Közép-Európa Rallyn történt baleset is...

    A Hyundai szerint Neuville japán problémáit a Közép-Európa Rallyn történt baleset is okozhatta

    -

    Thierry Neuville a Japán Rallyn folyamatosan különböző műszaki problémákkal küzdött, ami miatt végül ismét nem tudott célba érni. A problémák pedig összefüggésben lehetnek a Közép-Európa Rallyn történt balesettel.

    Thierry Neuville a Közép-Európa Rally záró napján hídnak ütközött, ami miatt autója komoly károkat szenvedett és a 2023-as Akropolisz Rally után először nem tudott pontot szerezni, valamint a 2023-as Szafari Rally óta először nem tudott célba érni.

    A kihelyezett biztonsági elem menthette meg Thierry Neuville életét

    A tavalyi világbajnok a Japán Rallyn folyamatosan műszaki hibával küzdött: a csütörtöki hivatalos teszten váltó probléma, péntek reggel hátsó differenciálmű probléma, szombaton a váltó burkolatának meghibásodása miatt olajszivárgás, míg vasárnap elektromos probléma miatt az ablaktörlő nem működött. A belga versenyző szombaton és vasárnap is kiállni kényszerült, így a 2020-as Észt Rally óta először nem szerzett pontot két egymást k9övetőe versenyen.

    A Hyundai szerint összefüggés lehet a KER-en történt baleset és a japán problémák között.

    “Jelenleg még nem sokat mondhatok, de úgy tűnik, hogy a váltó burkolatának hibája összefüggésben lehet a Közép-Európa Rallyn bekövetkezett balesettel – mondta Andrew Wheatley, a Hyundai Motorsport sportigazgatója a DirtFishnek. – Pontosan ezt még nem tudjuk megerősíteni, mert nem végeztünk minden vizsgálattal. A legnagyobb probléma az olaj szivárgás volt, mert olaj nélkül nem tudunk 100 km-t teljesíteni.”

    Wheatley megerősítette, hogy Neuville új karosszériával ellátott autót kapott a KER-en történt baleset után, és Japánra az összes sértetlenül maradt alkatrészt ebben tették át a sérült autóból.

    A Közép-Európa Rally után minden versenyző autójának sebességváltója, differenciálműve le lett plombálva és azt egészen a Japán Rally parc fermééig nem lehetett cserélni.

    “A Közép-Európa Rally után hétfőn a csapat visszavitte a központba Neuville autóját, majd minden sértetlenül maradt alkatrész az új vázba lett építve. Utána pedig fel lett téve a Japánba tartó repülőre, mert ennyire volt idő. A japán problémák valószínűleg a korábbi balesettel vannak összefüggésben, ha nem, akkor tovább kell vizsgálni a problémákat. A csapatban elég hozzáértő szakember dolgozik, így ki tudják deríteni, hogy jó az elképzelés vagy sem.”

    Wheatley beszélt az ablaktörlő problémájáról is.

    “Az ablaktörlő hibáját is vizsgáljuk még, de úgy tűnik, hogy a probléma a motor és a kábelköteg között van a működésért felelős kapcsolatokban. Az ablaktörlő motor egy szabványos alkatrész. Pontosan olyan, mint ami a közúti autókban van. Tehát itt egy sorozatgyártású alkatrész volt kitéve az extrém terhelésnek, ráadásul nagyon közel helyezkedik el ahhoz a területhez, ahol a Közép-Európa Rallyn a becsapódás történt. Megnéztük, ha egy 12 voltos áram alá tesszük a motort, akkor működik, tehát nem a motorral van a probléma.”

    Friss