Thierry Neuville idén vb-címvédőként állhatott rajthoz a WRC-ben, azonban a szezon talán karrierje során a legnehezebb volt, ami során a hit megtartása is nehéz volt.
Thierry Neuville 2024 végén végre elért a csúcsra a WRC-ben és világbajnok tudott lenni. Abban az évben a Toyota versenyzői sokszor hibáztak, és bár a gyártók között végül a japán gyártó lett a világbajnok, a versenyzők között Japánban már csak a Hyundaijal induló Ott Tanak és Thierry Neuville volt harcban a címért, amit végül a belga versenyző szerzett meg.
2025-ben azonban nyoma sem volt ennek a jó Hyundai-teljesítménynek, a Toyota versenyzői 14 futamból 12-öt megnyertek, a gyártó simán lett világbajnok. Az utolsó futamon pedig már csak a japán csapattal induló Sébastien Ogier, Elfyn Evans és Kalle Rovanpera volt harcban az egyéni címért.
Thierry Neuville címvédőként karrierje talán legnehezebb szezonját teljesítette, amit csak Szaúd-Arábiában tudott szebbé tenni a győzelemmel.
A belga versenyző a szezon végén részletesen beszélt az idei nehézségekről.
“Semmi sem úgy működött idén, ahogy elképzeltük azt a tavalyi szezon végén – mondta Thierry Neuville a belga RTBF-nek. – A Toyota nagyon erős volt, mi pedig rendkívül gyengék. Csapatként nem tudtunk felülemelkedni a kihívásokon, amelyekkel már a szezon elejétől szembesültünk. Az új gumik és az autó fejlesztése nem működött, és egyetlen ponton sem tudtuk megtalálni a megfelelő beállításokat. A Toyotának az az előnye is megvolt, hogy nem tudtunk annyit tesztelni, mint ők. Rendkívül örülök, hogy véget ért ez a szezon. A motiváció nem volt mindig olyan szinten, mint kellett volna, amikor rájöttél, hogy nem tudsz győzelmekért harcolni.”
Neuville azonban elárulta, amikor autóba ült, elfelejtette a problémákat és csak a feladatára koncentrált.
“Minden alkalommal, amikor felveszem a sisakot, elfelejtem a nehéz pillanatokat és csak arra gondolok, hogy azt csinálom, ami az álmom volt. Aztán a szakaszok között, és különösen a versenyek között, időnként nagyon nehéz volt. Folyamatosan újra és újra meg kellett találnom a motivációt. A futamgyőzelmek azonban önbizalmat adnak a csapatnak, de nem érdemes a szaúdi eredményből túl nagy következtetéseket levonni.”
Neuville is elismerte, hogy inkább szerencsével tudott a szezonzárón nyerni, és továbbra is nagy munkára van szükség ahhoz, hogy a Hyundai megközelítse a Toyota szintjét.
”A következő hetek létfontosságúak lesznek, ötleteket adnak a 2026-os szezonra. Keményen kell dolgoznunk. Néhány apróbb frissítést kellene végrehajtanunk az autónkon, úgyhogy szorítsunk a derekunknak, hogy ezek segítenek, és vissza tudjuk terelni a csapatot oda, ahová való. A csapatunk sokat változott, és a létesítményeink is megváltoztak, és még nem teljesen alkalmasak a működésünkre. Ezért rövid időn belül egy nagy építkezést tervezünk, hogy felkészüljünk a 2026-os szezonra.”
