Az FIA a Motorsport Világtanács (WMSC) szerdai, Üzbegisztánban tartott évzáró ülését követően bejelentette, hogy 2027-től átalakul a WRC csapatértékelése: a jelenlegi gyártói világbajnokság helyét a konstruktőri bajnokság veszi át.
A változás lényege, hogy az FIA egységes és hivatalos definíciót hoz létre a konstruktőrök számára. Ez az új kategória egyetlen nevezői rendszer alá vonja a klasszikus gyártókat és a tuningcégeket is, akik a WRC legfelső szintjén versenyeznek.
Az FIA meghatározása szerint:
– A konstruktőr felelős a WRC27-es autók tervezéséért és építéséért,
– ő készíti elő és nyújtja be a járművet homologizációra,
– valamint ő gondoskodik az autók és az alkatrészek kereskedelmi értékesítéséről.
A WRC27-es autók homologizációjához az alábbi feltételek tartoznak:
– legalább 10 db autót kell legyártani a homologizációt követő 24 hónapon belül,
– a konstruktőröknek évente minimum 10 versenykész autót kell tudniuk szállítani ügyfeleiknek,
– ha egy konstruktőr részlegesen homologizált autót szállít egy második konstruktőrnek, akkor a minimális darabszám csökkenthető,
– a WRC27-es autók homologizációja 10 évig érvényes.

Az FIA a részvételi szabályokat is szigorítja, hogy növelje a csúcskategóriás indulók számát:
– homologizációt csak az a konstruktőr kaphat, amely hivatalosan regisztrálta magát a bajnokságba,
– egy új, homologizált autónak az első évében a WRC-futamok legalább 50%-án rajthoz kell állnia, mindig legalább két autóval,
– a második évtől már minden versenyen kötelező lesz a részvétel.
Az FIA szerint ezek az új szabályok lefektetik a 2027-ben induló új WRC-korszak alapjait: nagyobb stabilitást, egyértelműséget és hosszú távon is kiszámítható irányt biztosítanak a konstruktőrök, csapatok és versenyzők számára. A cél egy erősebb, látványosabb és szélesebb gyári jelenléttel bíró rali világbajnokság.
