A brit M-Sport megalakulása óta mindig a Forddal volt szoros vagy kevésbé szoros kapcsolatban, lapinformáció szerint azonban ez 2027-től megváltozhat.
Az M-Sport 1996 végén kapta meg a lehetőséget, hogy működtesse a Ford WRC programját, amit Malcolm Wilsonnak sikerült is azonnal összeraknia már az 1997-es szezonkezdetre. Azóta a Ford hol jobbam, hol kevésbé támogatta a brit csapatot. Az amerikai gyártó jelenleg az autóépítésben, szimulátor használattal támogatja az M-Sportot, melynek főként magának kell a kellő anyagi támogatást előteremteni.
Éppen ezért az utóbbi években már csak fizetős versenyzőkkel áll rajthoz a WRC-ben, azonban a brit csapat az autósport más területein is jelen van, így a terepraliban is.
A WRC-ben 2027-től új korszak kezdődik, amikor új technikai szabályok szerint lehet autókat építeni.
Ezzel kapcsolatban Richard Millener, az M-Sport csapatvezetője korábban azt nyilatkozta, hogy vagy a Ford segítségével, vagy önerővel tudnak csak készíteni járművet az új korszakra.
A belga AutoTrends oldal pedig olyan információ birtokába jutott, mely szerint a B-tervhez hasonló projekt valósulhat meg. A belga oldal úgy tudja, hogy az M-Sport hamarosan befejezi együttműködését a Forddal és helyette a kínai Lynk & Co. gyártóval kerül kapcsolatba.
A kínai gyártó a kínai Geely Auto és a svéd Volvo közös projektjéből alakult meg 2016-ban.
A Lynk & Co. számos sikert aratott korábban a túraautó vb-n (WTCC), napjainkban pedig a TCR World Tour sorozatban. A csapat autóit a svéd Cyan Racing készítette fel, jövőre azonban már a Geely Preface fogja.
Az M-Sport és a Lynk & Co. kapcsolatával valószínűleg anyagilag is jobb helyzetbe kerülne Malcolm Wilson csapata.
