Oliver Solberg Franciaországban először vezette aszfaltos pályákon a Rally1-es Toyotát, ahol előzetes ismeret nélkül állt rajthoz, ennek ellenére a második helyen zárt Adrien Fourmaux mögött.
Oliver Solberg számára kitűnően alakult az idei szezon, hiszen Toyotára váltva megnyerte a WRC2-es bajnokságot, ami mellett az Észt Rallyn lehetőséget kapott a Rally1-es Yaris vezetésére is, amit első győzelmével hálát meg.
A svéd versenyző év végén a pályaversenyzésre váltó Kalle Rovanpera helyére léphetett, így már a Toyota gyári versenyzője lesz.
A 24 éves versenyző a francia Rallye National Hivernal du Dévoluy versenyen vezethette először aszfaltos, havas pályákon a a Rally1-es Yarist, amivel végül Adrien Fourmaux mögött a második helyen zárt.
Solberg szerint még el kell hinnie, hogy mire képes az autó aszfaltos utakon.
“Teljesen más érzés murván és aszfalton vezetni a Rally1-es autót – mondta Petter Solberg fia a Rallit.fi oldalának. – Murván sokkal inkább tudtam kényelmesen vezetni az autót még változó tapadás mellett is. Aszfalton azonban meg kell tanulni az aerodinamikai csomag működését és bízni kell benne. Sokkal nagy a tapadás szintje és számos kanyarban úgy érzed, hogy tudnál gyorsabban is menni. Néhány kanyarban kissé gyorsabb voltam a kelleténél, másokban pedig lassabb. Nehéz volt megtalálni a helyes fékutat. Még el kell hinni, hogy mire képes ez az autó. Ezt már jól tudtam a Rally2-es Toyota esetében, de most egy teljesen más autót kell vezetnem.”
Solberg a francia tesztverseny előtt semmilyen információt nem kapott az autó aszfaltos viselkedéséről.
“Nem volt előzetes tesztem, fogalmam sem volt, hogy milyen beállítás lenne jó. Ki kellett tapasztalnom, hogy mit tudok megtenni az autóval és mit nem. A verseny alatt sok ötlet lett a fejemben, aminek segítségével jobb teljesítményre leszek képes.”
