Léo Rossel felfedte jövő évi terveit, mely szerint teljes szezont fog menni a WRC2-ben és szeretne harcolni a bajnoki címért, a mezőnyben testvérével is csatáznia kell.
2025-ben még Yohan Rossel mellett testvére, Léo alkotta a Citroen WRC2-es csapatát, jövőre azonban változnak a dolgok.
A Stellantis a Citroent a Formula E-ben indítja, míg a WRC2-ben a Lancia áll rajthoz, ahol Yohan Rossel és Nikolay Gryazin fogja alkotni a csapatot.
A Citroen C3 Rally2 azonban továbbra is elérhető lesz az ügyfeleknek, ráadásul a 2026-os szezont ezzel az autóval kezdi Léo Rossel is a 2C Competition csapat színeiben a Montén.
A fiatalabbik Rossel-testvér a Rallye-sport.fr oldalnak árulta el a terveket.
„A célunk, hogy megismételjük az idei teljesítményünket, a 3. helyet a Montén – mondta Léo Rossel. – Ez kiváló eredmény lenne. Újra ott leszünk, hogy tapasztalatot szerezzünk. Idén nagyon jól teljesítettünk, amikor a szakaszokon a körülmények állandóak voltak. Amint változott a tapadás, hiányzott egy kis tapasztalatunk, és kevesebb volt a sebességünk. Még sokat kell tanulnunk. Ezen a héten találkozunk új csapatunkkal, a 2C Competition-nal, és teszteket is fogunk végezni, mivel még nem ismerik a C3-at. Elég későn tudtuk meg, hogy velük fogunk versenyezni, de teljes mértékben megbízom az egész csapatban, amely régóta mércének számít Franciaországban és világszerte.”
Léo jövőre hét futamot tervez a WRC2-ben.
„A teljes bajnokságot szeretnénk teljesíteni a WRC2-ben, tehát legalább hét versenyt. Meg kell néznünk, mit tudunk megbeszélni a Stellantis-csoporttal, valamint a francia szövetséggel, amely tavaly sokat segített nekünk. Egyelőre a Citroen C3-mal kezdjük a szezont. A cél, hogy visszatérjünk azokra a ralikra, ahol idén már versenyeztünk. Horvátországban is lesz tapasztalatunk, és mindenképpen az aszfaltos versenyeket helyezem előtérbe, Japánba azonban túl drága elmenni.”
Kulcsfontosságú lesz visszatérni Finnországba egy olyan ralira, ahol a tapasztalat óriási mértékben számít. A szezon során szeretnénk minél több dobogós eredményt elérni, ugyanakkor azt már látom, hogy az abszolút WRC2-es címre kevés az esélyünk. Ha WRC2-es bajnok akarsz lenni, legalább 4 versenyt meg kell nyerned 7-ből, és tudom, hogy ez nem lesz lehetséges. Szóval megpróbálunk minél több dobogós helyezést elérni, és versenyezni a Challenger bajnoki címért.”
