back to top
2025. december 17. 12:13
Többi

    KezdőlapWRCA Citroen korábbi menedzsere vezetésével új konstruktőr lép a WRC-be 2027-től

    A Citroen korábbi menedzsere vezetésével új konstruktőr lép a WRC-be 2027-től

    -

    A WRC-ben 2027-től kezdődően új korszak kezdődik, az új éra első nevező konstruktőrje pedig a Citroen korábbi menedzsere, Yves Matton és Lionel Hansen vezette Projekt Rally One.

    A WRC-ben a 2026-os szezon lesz az utolsó, ahol a csapatok még gyártói vb-címért harcolhatnak, a 2027-től kezdődő új korszaktól már konstruktőri bajnokságot ír ki az FIA.

    A nemzetközi szövetség célja eleve az volt az új korszakkal, hogy gyártókat vonzzon a WRC-be, és ez már most elérte célját, miután az Yves Matton és Lionel Hansen vezette Projekt Rally One bejelentette belépését konstuktőrként.

    Az új csapat 2026 tavaszán tervezi autójának első tesztjeit, a jármű pedig készen állhat a 2027-es szezonra.

    „A Project Rally One belépése az FIA Rally-világbajnokságba rendkívül fontos pillanat számunkra – mondta Lionel Hansen a csapat motorsport-mérnöke és társalapítója. – Rendkívül büszkék vagyunk arra, hogy mi lehetünk az elsők, akik egy új autót mutathatnak be a WRC következő korszakához.”

    „A WRC27 szabályozásának bevezetése lehetőséget adott nekünk arra, hogy megtegyük a lépést a bajnokságba vezető úton. Az új technikai keretrendszer megfelelő környezetet teremt az olyan független projektek számára, mint a miénk, lehetővé téve számunkra, hogy a nulláról fejlesszünk egy autót, és a legmagasabb szinten versenyezhessünk a gyártókkal.”

    „Az eddig elért eredmények valódi önbizalmat adnak nekünk a követendő irányba. A karosszéria elkészültével és a prototípus összeszerelésével erős pozícióban vagyunk, miközben felkészülünk az első tavaszi shakedownra, és folytatjuk a fejlesztést az autó bemutatója felé.”

    Malcolm Wilson, az FIA alelnöke és az M-Sport ügyvezető igazgatója üdvözölte a bejelentést.

    „A Project Rally One érkezése jelentős pillanat az FIA Rali Világbajnokság számára – mondta. – Megerősíti, hogy a költséghatékonyabb és hozzáférhetőbb technikai keretrendszer felé való elmozdulás már most új elköteleződést generál a sportág iránt. Az új belépők vonzása elengedhetetlen a WRC hosszú távú növekedéséhez, és biztató látni, hogy más tuningcégek is a gyártók mellett készülnek versenyezni.”

    Xavier Mestelan Pinon, az FIA műszaki és biztonsági vezetője szerint az új csapat belépése beváltják Mohammed Ben Sulayem FIA-elnök ígéretét.

    „A WRC27-tel kapcsolatos vízió először akkor fogalmazódott meg, amikor Mohammed Ben Sulayem, az FIA elnöke egy olyan szabályozási keretrendszer létrehozását szorgalmazta, amely csökkentené a költségeket, szélesítené a részvételi lehetőségeket és biztosítaná a hosszú távú stabilitást az FIA Rali Világbajnokságon – mondta Mestelan Pinon. – Az elmúlt négy évben azon dolgoztunk, hogy olyan szabályozási keretrendszert dolgozzunk ki, amely a biztonságot, a megfizethetőséget, a rugalmasságot és az akadálymentességet helyezi előtérbe, olyan formulát teremtve, amely vonzó a bajnokság új belépői számára.”

    „A Project Rally One belépése a bajnokságba egyértelműen jelzi, hogy ez a vízió formát ölt. Azzal, hogy megnyitottuk a homologizációt a tuningolók előtt, és bevezettünk egy költséghatékony, hosszú távú technikai keretet a kategória számára, olyan környezetet teremtettünk, ahol a tuningolók a gyártókkal egyenlő feltételekkel nevezhetnek be a WRC-be. A Project Rally One pontosan azt illusztrálja, hogy mit akartak elérni ezzel a vízióval, és megerősíti, hogy a bajnokság új korszaka máris elkezdte biztosítani a sportág számára szükséges növekedést és sokszínűséget.”

    Peter Thul, a WRC Promóter sportigazgatója szerint a Projekt Rally One érkezése bizalmat is sugall a bajnoksággal kapcsolatban.

    „Az a tény, hogy ez ilyen hamar a WRC27 szabályozásának bejelentése után történik, megerősíti az autóipar azon vágyát, hogy a rali csúcsának részesei legyenek. Bizakodással tölt el minket, hogy ez csak az első lesz a sok hasonló bejelentés közül.”

    „Mi, mint promóter, azért vagyunk itt, hogy segítsünk Lionel Hansennek és Yves Mattonnak elérni ambícióikat, és biztosak vagyunk benne, hogy a WRC27-es homologizációjú autók és a meglévő Rally2-es autók keveréke a WRC-ben az utóbbi idők egyik legmélyebb versenymezőjét fogja létrehozni.”

    Friss