Az FIA bemutatta, hogyan nézhetnek ki a WRC csúcskategóriájának autói a 2027-es szezontól kezdődően.
A rali-világbajnokság technikai szabályzata a következő szezon után drasztikusan megváltozik, a jelenlegi Rally1-es autókat felváltják a WRC27-es szabályok szerint épített kocsik. A jelenlegi WRC-csapatok közül a Toyota fejleszt új autót, és a héten kiderült, hogy Project Rally One néven is fejlesztés alatt áll egy új autó – az első hírek szerint a Porsche állhat mögötte.
Hamarosan kiderülhet, hogy valóban a Porsche száll-e be a WRC-be
A WRC27-es autókat 1.6 literes turbómotorral szerelik fel, ami körülbelül 290 lóerőt produkál. A felfüggesztés kettős lengőkaros kialakítású lesz, míg a fék- és kormányműrendszer a jelenlegi Rally2-es autókból származik. Az autók árplafonját 345 ezer euróban határozták meg.
Az autók annak ellenére megtartják a Rally1-es nevet, hogy a technolgóiájuk alapvetően a jelenlegi Rally2-es autók specifikációján alapul. A WRC27-es Rally1-es autók a Rally2-esek mellett versenyeznek a csúcskategóriában, ami várhatóan még nagyobb érdeklődést vált ki – gyártói és nézői oldalról is.

„A rugalmasság a WRC27 szabályozás meghatározó jellemzője. Az általunk bemutatott új Rally1-es koncepciók ezeknek a specifikációknak megfelelően lettek kialakítva, bemutatva, hogy ez a rugalmasság hogyan alkalmazható a gyakorlatban. Ezek először mutatják be azokat a műszaki megoldásokat és járműkoncepciókat, amelyek a meghatározott kereteken belül fejleszthetők, miközben továbbra is megfelelnek a WRC legmagasabb szintű versenykövetelményeinek” – jegyezte meg Malcolm Wilson, a FIA sportért felelős alelnöke.
