back to top
2025. december 23. 11:46
Többi

    KezdőlapWRCMunster a Monte után 2027-es esélyeiért fog dolgozni

    Munster a Monte után 2027-es esélyeiért fog dolgozni

    -

    Grégoire Munster 2026-ban csak a Montén áll rajthoz Rally1-es autóval, később pedig igyekszik magát minél jobb helyzetbe hozni a 2027-es évre.

    Grégoire Munster Jourdan Serderidis Rally1-es Ford Pumájával áll rajthoz a Montén, azonban a versenyen, ahol idén leginkább sikerült megmutatnia jó teljesítményét.

    A luxemburgi versenyző szakaszt nyert és a negyedik helyen is állt a futamon, mielőtt autója műszaki hibás lett.

    „Alapvetően úgy gondoljuk, hogy a Montén elég jó tempóban tudok vezetni, mert ez az a rali, ahol a legtöbb tapasztalattal rendelkezem – mondta Munster a DirtFishnek. – Idén elértük az első szakaszgyőzelmünket is. Emellett néhányszor a második idővel értünk célba, és negyedik helyen is álltunk, mielőtt problémánk adódott a motorral. Szerintem ez egy olyan esemény, ahol jól tudunk szerepelni, és szeretnénk megragadni ezt a lehetőséget, hogy megmutassuk ezt, kicsit úgy, ahogy Martiņs Sesks tette az év végén Szaúd-Arábiában.”

    A luxemburgi versenyző gyakorlatilag versenyről versenyre megy a szaúdi WRC-szezonzáró után, hiszen indult Jourdan Serderidis navigátoraként a Kelet Szafari Classic Ralin, ahol harmadik helyen értek célba. Januárban a Dakaron is együtt indulnak, majd a legnehezebb tereprali után egy héttel már a Monte vár Munsterre.

    „Úgy tekintek Szaúd-Arábiára, Kenyára, Dakarra, hogy ez az utolsó lehetőségem arra, hogy mutassak valamit. Martins Sesks-nek rengeteg ideje volt, hogy készüljön a szaúdi WRC-futamra, nekem viszont nem lesz időm készülni. Szóval most fogok annyit készülni, amennyit csak tudok. A Dakaron esténként fogok felkészülni a lakókocsiban a Montéra. Az előtt nemi lesz semmiféle tesztem.”

    A Monte után pedig már Rally2-es autóval fogja programját folytatni és igyekszik felkészülni a 2027-es folytatásra, amikor a WRC-ben már a Rally2-es autók a WRC27-es járművekkel egy kategóriába kerülnek.

    „Még nem 100%, de 2026 későbbi részében Rally2-es autóval fogok versenyezni. Nemzetközi versenyeken fogok versenyezni, de néhány nemzeti futamon is. Ha lehetőségem lesz kipróbálni a terepralikat pilótaként, akkor szeretném megtenni. Alapvetően 2026 csak egy átmeneti év a 2027-es szezon előtt. És ha megnézzük a Hyundai pilótaválasztását 26026-ra, akkor látjuk, hogy az kizárólag a gyártók bajnokságának megnyerésére irányul. De nem terveznek konkrétan 2026-nál hosszabb időszakra. Szóval szerintem a 2026-os évben az lesz a legfontosabb, hogy minél több tapasztalatot szerezzek, talán több autóval, több versenyen, több bajnokságban, hogy bent maradjak a játékban, eredményeket érjek el, amivel 2027-ben kaphatok esélyt.”

    Friss