Sébastien Ogier kilencedik világbajnoki címe után sorrendbe állítottuk a győztes szezonjait, a legfrissebb előkelő helyen végzett.
Sébastien Ogier az idén beállította Sébastien Loeb rekordját, immár ő is kilencszeres ralivilágbajnok. Ennek apropóján sorrendbe állítottuk a győztes szezonjait, de ez persze csak játék – egyetlen világbajnoki címmel véget érő év sem lehet gyenge, csak jó és még jobb teljesítményeket hasonlíthattunk össze.
9. 2016 (Volskwagen)
Pályafutása harmadik legmagasabb pontszámával (268) lett világbajnok Ogier, de a szezon közepén volt egy hatfutamos nyeretlen sorozata, ami alatt hat különböző versenyző győzött. A szezonzáró Ausztrál Ralyn második lett Hayden Paddon mögött, így a Volkswagen nem tudott győzelemmel búcsúzni az utolsó világbajnoki futamán. Sima volt a szezon, de voltak rá nem jellemző megingásai.
8. 2015 (Volkswagen)
Lényegében a szezon elején eldőlt a világbajnoki cím, Ogier megnyerte az első három futamot, és onnantól kezdve mindenki csak a hátát nézte. Ettől kissé elbizakodott lett, ami nem túl szerencsés nyilatkozatokban is megmutatkozott. Amikor Portugáliában második lett csapattársa és későbbi főnöke, Jari-Matti Latvala mögött, úgy fogalmazott: „Tudom, hogy sokaknak boldog ez a nap.”
7. 2020 (Toyota)
Ogier a WRC-ből kiszálló Citroëntől érkezett a Toyotához, és a szezon első felében meglepő módon nem ő volt a csapata leggyorsabb versenyzője. Elfyn Evans sokáig favoritnak számított a koronavírus-járvány miatt csonka szezonban, de a szezonzárón hibázott, Ogier pedig megmutatta, hogy még mindig képes a győzelemre. A hét futamból viszont mindössze kettőt nyert meg.
6. 2014 (Volkswagen)
Ogiernek ebben a szezonban kemény ellenfele volt, mégpedig a saját csapattársa személyében. Latvala pályafutása talán legjobb szezonját futotta, és kiélezett csatát vívott Ogier-vel. A világbajnoki cím Németországban dőlt el, Latvala ugyanis akkor hibázott, és esett ki, amikor Ogier már nem volt versenyben. Végül Ogier egy fordulóval a vége előtt világbajnoki címet ünnepelt.
5. 2021 (Toyota)
Az utolsó, teljes munkaidőben teljesített szezonja, és sokáig mindenki úgy gondolta, hogy ez lesz Ogier utolsó világbajnoki címe is egyben. Négy győzelemmel kezdett hat futamon, aztán a szezon második felében hanyatlott a formája, a csapattársai közül Evans a szezon végén már egyenesen jobb volt nála, ám Monzában stílusosan, győzelemmel és világbajnoki címmel szállt ki.
4. 2017 (M-Sport)
Miután a Volkswagen kiszállt, az M-Sport nyújtott neki segítő kezet. Miközben mindenki az új technikai szabályok szerint épített autókkal barátkozott, Ogier-nek még az új csapattal is meg kellett ismerkednie. Ezúttal nem az övé volt a legjobb autó, de így is képes volt a győzelemre, amit elsősorban a kiegyensúlyozottságának köszönhetett, mert összesen csak két futamot nyert meg.
3. 2013 (Volkswagen)
Ogier már 2011-ben potenciális világbajnoknak tűnt Loeb árnyékában a Citroënnél, de ekkor még senki sem gondolta, hogy két év múlva a potenciális szót el lehet hagyni, ráadásul ilyen magabiztos teljesítménnyel lesz világbajnok. Kilenc futamot nyert meg a tizenhárom futamból, összesen 290 pontot szerzett, 114 ponttal verte a második Neuville-t, ennyire domináns sosem volt újra.
2. 2018 (M-Sport)
A maga nemében a 2017-es és a 2013-as szezon is elképesztő volt, de 2018-ban méltó ellenfelei voltak Neuville (Hyundai) és Ott Tänak (Toyota) személyében. A szezon első negyede Ogier-nek sikerült a legjobban, majd jött Neuville időszaka, hogy aztán Tänak húzzon bele. A hajrá azonban megint a francia legendáé volt, aki a riválisaival ellentétben a szezonzárón is elbírta a nyomást.
1. 2025 (Toyota)
Nem lehetett nem az első helyre rangsorolni az idei világbajnoki címet, amit életében 42. évében, részmunkaidőben vezetve nyert meg, végül három futammal kevesebbet teljesítve, mint a többiek. Egyedül a Közép-Európa Rallyn hibázott, a többi tíz versenyén dobogóra állt, ezek közül hatot meg is nyert. Beállította Loeb rekordját, és nem vagyunk róla meggyőződve, hogy nem dönti meg.
