Oliver Solberg elképesztő észtországi győzelme volt az idei WRC-szezon egyik legnagyobb pillanata, megnéztük, korábban ki volt képes hasonlóra.
Az Észt Rallyn Oliver Solberg életében először vezette a Toyota Rally1-es autóját, világraszoló bravúrral mégis megnyerte a futamot. Ennek apropóján a teljesség igénye nélkül összegyűjöttünk néhány korábbi versenyzőt, aki először ült az új csapata autójában, mégis azonnal győzni tudott.
Sébastien Loeb, 2022
A kilencszeres világbajnok legenda a 2021-es évet kihagyta a WRC-ben, majd 2022-ben négy futam erejéig beült az M-Sport egyik Ford Puma Rally1-esébe, és rögtön megnyerte a szezonnyitó Monte-Carlo Rallyt. Ez volt Loeb pályafutásának 80. futamgyőzelme, az első a 2018-as Katalán Rally után – és hacsak nem történik valami hatalmas meglepetés, valószínűleg az utolsó is. Ezzel ő a legidősebb versenyző, aki világbajnoki futamot nyert, 47 éves és 331 napos volt a győzelem idején. Csak összehasonlításképp: Solberg a maga 23 évével és 300 napjával a harmadik legfiatalabb WRC-futamgyőztes.
Sébastien Ogier, 2017, 2019
Miután a Volkswagen kiszállt a WRC-ből, az M-Sportnál lelt új otthonra Ogier, akit nem kükönösebben zavart, hogy ezúttal nem az övé a legerősebb autó. A Monte-Carlo Rally megnyerésével kezdett, ami a kvalitásait ismerve is jókora meglepetés volt. A harmadik nap utolsó szakaszán vette át a vezetést Thierry Neuville-től, és az utolsó napon már nem engedte ki a kezéből a győzelmet – végül a világbajnokságot is megnyerte. 2019-ben visszaült a Citroënbe, és azzal is egyből nyert a Montén.
Marcus Grönholm, 2006
Újabb siker a Forddal, amely ekkor még bőven jelen volt a WRC-ben gyári csapatként is. Grönholm 2006-ban igazolt át a világbajnokságot otthagyó Peugeot-tól, és azonnal nyert Monte-Carlóban (majd utána Svédországban is). Méghozzá nem is akárhogyan, több mint egy percet adott a második Loebnek, más kérdés, hogy aztán a szezon végén egyetlen ponttal az utolsó négy futamot a tévében néző Loeb lett a világbajnok, miközben a hegyikerékpár-balesete után az otthonában lábadozott.
Tommi Mäkinen, 2002
A Mitsubishivel négyszeres világbajnok finn klasszis 2002-ben átült a Subaruba, és azonnal meghódította vele a Montét, ugyanúgy több mint egy percet adva a második Loeb-nek, mint a fentebb említett Grönholm. A csodálatos kezdés aztán nem követte hasonló folytatás, Mäkinen egyetlen további futamot sem nyert a Subaruval, pedig két szezont lehúzott a csapatnál a visszavonulása előtt. Így összesen huszonnégy WRC-futamgyőzelemmel fejezte be a pályafutását. Solbergnek csak jobban bejön a váltás…
Didier Auriol, 1993
Miután a Lancia 1992-ben kiszállt a WRC-ből (és hosszas szünet után csak jövőre jön vissza), Auriolnak új csapat után kellett néznie. A Toyota mellett döntött, és rögtön a Montén bebizonyosodott, hogy ez a felállás működőképes lesz, bár mindössze 15 másodperccel volt gyorsabb, mint a második Francois Delecour. Abban az évben harmadik lett a szezon végén, egy évvel később viszont már világbajnoki címet ünnepelhetett a Toyota Celica Turbo 4WD-vel.
Walter Röhrl, 1982, 1983, 1984
A német legenda háromszor is megcsinálta! Miután 1980-ban világbajnok lett a Fiat 131-essel, a következő évet gyakorlatilag kihagyta, és csak egyetlen futamon indult a francia Eminence által üzemeltetett Porsche 911-essel. Aztán három különböző évben három különböző csapat autójával nyerte meg a szezonnyitó Monte-Carlo Rallyt… 1982-ben Opel Ascona 400-assal, 1983-ban Lancia 037-essel, 1984-ben pedig Audi Quattro A2-essel diadalmaskodott az első versenyén.
Nos, Oliver Solberg elég jó társaságba került…
