back to top
2024. november 25. 12:49

KezdőlapORBWirtmann: Csak a sofőrt nem cseréltük

Wirtmann: Csak a sofőrt nem cseréltük

-

A Historic Rally Európa-bajnokság és az Országos Historic Rallybajnokság mezőnyében is megmérkőzik a hétvégén Wirtmann Ferenc és Kerekes József a Ford Escort Mk II-essel. A Grawe Életbiztosító Zrt. által támogatott páros bár korábban már nyert Mecsek Rallyt, ezúttal mind a két sorozatban a dobogót célozza meg. 

„Az autó kész van, de tegnap a biztonság kedvéért kimentünk vele egy körre. Benító főmérnök úr csak nézte és sorolta: féket kell cserélni…, gátlót kell cserélni…, sofőrt kell cserélni – nevet Wirtmann. – Mondtam neki, hogy az első kettőt cserélje ki, a sofőrt megoldom én. 

Kelleni fog a jó autó, mert nagyon erős a mezőny. A historic Eb-n a D csoportban az Audi és a két Porsche mögött a negyedik, esetleg a harmadik hely lehet reális. A magyar bajnokságban az abszolút értékelésben Érdi (ifj. Érdi Tibor) viszi a prímet a Sierrával, vele nem tudjuk felvenni a versenyt és ahogy hallom Zsírpapának is új gumijai lesznek, úgyhogy már előre rettegünk Jotival“ – nevet megint Wirtmann. 

Fotó: Wirtmann Ferenc

Kevés olyan nem pécsi versenyző van, aki többet indult volna a Mecsek pályáin, mint Wirtmann, ennek ellenére lesz új gyorsasági a számára is. 

„A Hatos–Trefortpuszta gyorsaságin ebben az irányban még nem mentünk, ezért oda új itinert írunk – mondja Kerekes Joti. – Hosszúhetény elején is van egy új rész. Ezt úgy oldjuk meg, hogy az első körben az elejét felírjuk, ahol pedig becsatlakozik az ismert pálya, ott előveszem a régi itinert és azt javítom ki, ha szükséges. 

Ilyen félig új, félig ismert pálya feldolgozásánál két lehetőség van: vagy az első felírás után megállunk egy kávéra és az új részhez hozzámásolom a régit. A másik lehetőség pedig, amit én is választottam, hogy az új részt ugyanabba a füzetbe írom fel és a folytatáshoz odalapozok. Ezt könnyen be lehet jelölni, nincs hibázási lehetőség. 

Fotó: Wirtmann Ferenc

Az utóbbi módszernek az az előnye, hogy nem kell megállnunk az első kör után, bár kb. 15 perc alatt le tudom másolni az itinert, ennyinek bele kell férnie a pályabejárásba. 

Az erdei részeken négyet lehet menni, szerintem nem is kell több. A felírás, ellenőrzés után két finomításból már megvan az itiner. A negyedik kör inkább már a fontosabb részek memorizálásáról szól.

Hosszú verseny lesz, 138,6 gyorsasági kilométerrel, nagyon ésszel kell majd menni.“

Friss