A Rallycross Ob negyedik fordulóján jól ismert név tűnt fel a Super-1600-as kategória nevezői között: Wieszt Janko. A népszerű versenyző öt év után tér vissza a pályára.
2017-ben bajnok volt a Super-1600-ban egy Renault Twingóval, egy évvel korábban a Supercars mezőnyben volt második helyezett, majd sokak bánatára szögre akasztotta az overallt. Amikor 2018-ban megvásárolt két Lada Vesta WTCC-t még abban bíztunk, hogy ha más szakágban is, de láthatjuk a pályán, ám előrébb került a család, a vállalkozás, a házépítés, ami valljuk be, ebben az életkorban abszolút érthető. Ugyanakkor azt is tudtuk, hogy a vér nem válik vízzé, a családi hagyományok is köteleznek, és emiatt Janko előbb vagy utóbb újra autóba ül. Szurkolói szemmel ez az idő egy kicsit hosszúra nyúlt, de hétvégén újra rajthoz áll Wieszt Janko.
„Most már kezdett hiányozni. Érdekes, hogy az elmúlt öt évben nem volt ott a kényszer, és csak most kezdett el hiányozni a versenyzés. A Super-1600 nagyon megtetszett, így nem is gondolkodtam sokat, hogy melyik autóba üljek vissza. A másik meg az, hogy finanszírozni is könnyebb egy ilyen autót, mint egy Supercart” – mondta Janko.
Az első teszt is megvolt, Máriapócson próbálta ki a Suzuki Swiftet a pilóta, és elégedett volt a tapasztalatokkal.
„Ezzel az autóval még nem mentem soha, a pálya sem volt olyan mint egy versenyhétvégén, mert mások is autóztak, de így is elégedett voltam a nap végén. 15 kör után már egész jó volt az érzés. Az idők sem voltak rosszak, 39.9 volt a legjobb, ami körülbelül 1 másodperccel marad el a versenyhétvégés időtől, de használt gumikkal, teszt körülmények közt ezzel elégedett voltam. A legfontosabb, hogy az érzés megvolt, és a Suzuki is tetszett.”
A visszatérés kapcsán egyetlen hiányérzetünk lehet, Janko nem egy hazai versenyen, hanem az ausztriai Fuglauban indul. Erre is megvan a magyarázat, ami abszolút érthető.
„Két ugrató és remek murvás részek vannak Fuglauban, és én ezeket nagyon szeretem. Gondolkodtam Nyirádon is, de az nagyon későn lesz, így ha egy versenyt kellett választanom erre az évre, az Fuglau lett” – árulta el Janko, és ezzel azt is előrevetítette, hogy ebben az évben valószínűleg nem látjuk már a mezőnyben. „Száz százalékig nem merem kijelenteni, hogy csak ezen a hétvégén megyek, de most még sok dolgom van ami fontosabb. Nyilván ha jön egy visszautasíthatatlan lehetőség, akkor elindulok más futamon is, de a legvalószínűbb az, hogy idén ez az egy lesz.”
Örömautózásnál nem szokás firtatni az eredményt, de egy vérbeli versenyző egészen addig mondogatja csak a „nem számít az eredmény, csak az élmény a fontos”, és hasonló kijelentéseket, amíg ki nem gyullad a zöld lámpa. Wieszt Janko nem is titkolja, hogy nála is így van ez, ezért a célt is megfogalmazta.
„Szeretnék dobogóra állni. Persze új az autó, öt év utána teszten megtett 20 kör sem túl sok, mégis akkor lennék elégedett, ha a dobogón fejezném be a hétvégét.”