A Szafari Rally első körének végén esett ki Sébastien Loeb és Isabelle Galmiche, miután a Ford Puma Rally1-es motorja megadta magát. A Monte-Carlo Rally győztes párosa egy darabig kihasználta a hibrid versenyautó előnyeit és pusztán elektromos hajtással próbálta eljutni a szervizparkig, de lemerült az akkumulátor, így a villamossal sem értek célba.
„Azt hiszem, vége, mert nincs több akkumulátorunk, és elektromos üzemmódban vagyunk” – mondta Loeb etapon a Puma mellett ácsorogva.
A francia versenyző az első kör utolsó szakaszáról még rendben lejött, a probléma etapon kezdődött.
„Kigyulladt az autónk, de csak a cél után. A szakaszt gond nélkül befejeztem, majd a beíró után még néhány métert vezettem és megálltam, hogy levegyük a sisakokat, a motor automatikusan leállt. Megpróbáltam újraindítani, de nem sikerült. Volt egy kis tűz a motor mögött, de nem tudom, mi történt. Próbáltunk elektromos hajtással eljutni a szervizparkig, de eddig jutottunk.”
Az M-Sport később megerősített, hogy Sébastien Loeb a belsőégésű motor meghibásodása miatt esett ki, amelyet valószínűleg egy sérülés okozott. Egyelőre nincs hír róla, hogy Loeb Szuper Rallyval holnap visszaállhat-e a versenybe, de a belsőégésű motor hibáját nem könnyű a szabályokat betartva a helyszínen megjavítani.
Loebnek a Szafari Rally az idei harmadik vb-futama. A Monte-Carlo Rallyn emlékezetesen nagy győzelmet aratott, de Portugáliában és most is motorhiba miatt esett ki.
Pedig a Szafari Rally is jól indult számára. A második szakaszt megnyerte, amivel a harmadik helyre lépett előre. A negyedik szakaszon ugyan veszített pár másodpercet, de a gyorsasági után még mindig az ötödik helyen állt.