Olvasóink megszavazták, mi pedig megkérdeztük Szauer Gergőt, akit bár idén csak egyszer láthattunk, akkor is előfutóként, mégis tele van lelkesedéssel a Toyota GR Yarisszal kapcsolatban.
A Rallycafe.hu Club Facebook oldalán kérdeztük meg olvasóinkat, kivel olvasnának interjút. A legtöbb szavazatot Szauer Gergő kapta, mi pedig teljesítettük olvasóink kérését.
„Nagyon szépen köszönöm, hogy rám gondoltak“ – mondta Gergő igencsak meglepetten, amikor megtudta, hogy miért keressük.
Szauer jópár éve a legnépszerűbb versenyzők egyike. Nevét még Zsigulival alapozta meg. Az elmúlt két évben pedig Rally4-es autóval hívta fel magára a figyelmet, tavalyelőtt Ford Fiestával, tavaly pedig Peugeot 208-assal nyerte meg az RC4-es és a 2wd bajnokságot is. Ezek után azt vártuk, hogy majd a legmagasabb kategóriában folytatja.
Ez ugyan nem valósult meg, viszont a Mecsek Rallyn végre láthattuk őt előfutóként a GR Motorsport által fejlesztett Toyota GR Yarisszal. Ennek is nagyon örültünk persze, de azért a kérdés adja magát, mikor láthatjuk végre Szauer Gergőt újra versenyezni?
„Én is nagyon várom már, de egyelőre még a GR Yaris fejlesztésén dolgozunk. Tíz hónapja kezdte a munkát a GR Motorsport. Szerkezetileg nagyon jó autót építettek, és a Mecsek Rallyn jutottunk el oda, hogy előfutóként éles versenyen is tesztelhettük.
Néhány fejlesztés még biztosan lesz rajta, például szeptemberben érkezik hozzá a szekvenciális váltó, illetve jelenleg a gyári fékekkel mentünk, ami mindössze verseny betéteket kapott, ez biztosan nagyobbra lesz cserélve, mivel az látszott, hogy a 18-as gumik többet is elbírnának.
A kuplungon is finomítani kell. Aki vezetett már szinter kuplungos autót, az tudja, hogy nagyon rövid szakaszon fog. Na, ez a mostani kuplung még rövidebben, ami főleg etapon, városban okoz gondot.
Viszont azt el kell mondanom, hogy iszonyú nagy lehetőség van az autóban. A motorja bitang erős, nagyon jó az aktív hajtása, ami a kormányszög és a gázpedál állás alapján adagolja a hajtást. Erősívű kanyarokban hátra adja a hajtást és zárja a difit, amitől kifejezetten jól lehet autózni vele.
Ha kiforrja magát, akkor nagyon jó autó lesz és nagyon látványosan lehet majd menni vele.“
A kérdés persze még mindig az, hogy mikor láthatjuk élesben Gergőt?
„Egyelőre még nem tudom, amint kész lesz az autó, nyilván szeretnénk éles versenyen is kipróbálni, de még a fejlesztési fázisban járunk. A Veszprém Rallyn biztosan nem megyünk, de talán a következő aszfaltos versenyen megint előfuthatunk vele.“
A GR Yaris nem gyári versenyautó, így nemzeti homologizációval indulhat ORC-ben. A Toyota már utcára is nagyon jó összkerekes autót készített belőle, amin a GR Motorsport elég sokat fejlesztett. Nem is annyira klasszikus N-es, hanem inkább már A-s autót készítettek belőle, amivel az a cél, hogy egy márkakupát hozzanak létre valahol a Rally2 és a Rally3-as kategória között. Na de vajon mire lehet elég ez az autó?
„A Mecsek Rally tapasztalataiból kiindulva azt mondom, hogy ha meglesz hozzá minden fejlesztés, akkor szerintem az abszolút 5–10-ben lehet autózni vele. Nagyon tetszik, hogy a fejlesztésében is részt vehetünk és nagyon szeretnék vele éles versenyen is indulni, de ez még a jövő zenéje.“
Úgy, legyen, de mi azért két dolgot megjegyeztünk magunknak: Egy: Szauer Gergő megígérte, hogy a GR Yarisszal látványosan lehet közlekedni. Kettő: az első 5–10-be be lehet férni vele.
Szeretnénk mind a kettőt minél hamarabb számon kérni rajta.
Na de olvasóinknak azt is megígértük, hogy ha megírják kérdésüket, akkor azt feltesszük Szauer Gergőnek. Érkezett is egy kérdés, méghozzá nem mástól, mint Csomós Mixitől:
Mikor megyünk egyet újra egymás ellen?
„Huhúúú, ha sikerül bankot robbantanom – válaszolta Szauer Gergő. – Remélem, minél előbb. 2019-ben versenyeztünk egymás ellen és megmondom őszintén, még le tudnék húzni nyolc–tíz évet úgy, hogy ellened versenyzek Mixi.“
Erre is csak azt tudjuk mondani, úgy legyen!