Nasser Al-Attiyah, Yazeed Al-Rajhi és Lucas Moraes lenyűgöző teljesítményt nyújtott, és megszerezte a Toyota Gazoo Racing és az Overdrive Racing első, második és harmadik helyét a Baja Spain Aragónban, a Tereprally Világkupa negyedik fordulójában.
Al-Attiyah és navigátora Mathieu Baumel megnyerte a szombati nyitó két szelektív szakaszt a legújabb specifikációjú Toyota Gazoo Racing Hiluxban, és már ekkor olyan előnyt építettek ki, amelyet a vasárnapi záró szelektíven meg tudtak védeni. A katari 3 perc 2 mp előnnyel ért célba, amivel megszerezte az ötödik spanyolországi győzelmét, Korábban 2008-ban, 2016-ban, 2017-ben és 2021-ben tudott itt nyerni. Baumelnek ez volt a negyedik közös sikere az Al-Attiyah-val.
„Befejeztük, és nagyon boldog vagyok, hogy ötödször nyertem itt. Köszönjük a szervezőknek a csodálatos munkát. Nem volt könnyű nyerni, keményen dolgozunk. Az út nem volt könnyű, és nagyon magas szinten kellett teljesítenünk. Az új T1+ Hilux-szal nagyon keményen dolgozunk. Ez volt az első alkalom, hogy itt versenyeztünk vele Európában. Egyre többet kell tesztelnünk most, hogy a csapat úgy döntött, hogy az egész bajnokságot végigcsinálja. A következő verseny számunkra Lengyelország, de készen állunk a következő Dakarra is” – mondta a célban Al-Attiyah.
Yazeed Al-Rajhi és navigátora, Michael Orr megnyerte az utolsó szakaszt az Overdrive Racing Toyotájával, és értékes pontokat szerzett a második hellyel, amivel megőrizta az első helyét a bajnokságban.
„Remek utolsó szakasz volt. Az elejétől fogva nyomtuk, és megnyertük a szakaszt, hogy megőrizzük második pozíciónkat. Kemény verseny volt, durva tereppel és nagyon magas hőmérséklettel. Nehéz volt az autónak és nekünk is. De mindent kontroll alatt tartottunk” – mondta Michael Orr.
A brazil Lucas Moraes összeállt honfitársával, Kaique Bentivoglioval, aki nagyszerűen navigált annak ellenére, hogy riválisaihoz képest kevés a tapasztalata. Moraes két második idővel szerezte meg a harmadik helyet, és egy remek hétvégét zárt az Overdrive Racinggel.
„Ez volt a második versenyem a világkupán. Tavaly Portugáliában volt az első. Brazilként mindig a legjobbat próbáljuk nyújtani, amikor beülünk az autóba. Öröm volt együtt lenni ezekkel a legendákkal, Nasszerrel és Yazeeddel. Az első nap hosszú és trükkös volt, összesen majdnem 400 km. Tiszta futam volt, és sikerült néhány versenyzőt megelőznünk, de a por miatt ez nem volt könnyű” – összegzett Moraes.
A csapatok szombaton két nehéz szelektíven küzdöttek meg, egy 180,29 km-es mért pályával kezdődött, amelyet egy neutralizációs zóna 84,89 km-es és 95,4 km-es részekre osztott.
Al-Rajhi az elején vezetett, de a katari utolérte őt, és 1 perc 34,9 mp-es előnyt szerzett a 2 óra 28 perc 34,5 mp-es leggyorsabb idővel. Moraes harmadik lett.
A második szakasz 222,13 km volt a délutáni hőségben. Al-Attiyah ismét a leggyorsabb volt, és 5 percre növelte előnyét. Al-Rajhi a harmadik helyen ért célba Moraes mögött, és megőrizte összesítésben a harmadik helyet.
A harmadik, egyben utolsó szelektív szakaszra 159,88 km jutott vasárnap délelőtt. Al-Rajhi csökkentette Al-Attiyah előnyét két perccel csökkentette, de a győzelemhez nem volt elég gyors, és Al-Attiyah is figyelt a versenytársra.
Harminchat autó nevezett be a T3 kategóriába. A portugál João Días több mint egy perces hátrányt ledolgozva legyőzte a spanyol WRC-sztárt, Dani Sordot, és megszerezte az kategóriagyőzelmet, valamint az összetett hatodik helyezést. A Can-Am privát versenyzője és navigátora João Miranda 2 perc 13,1 mp-es különbséggel nyert, annak ellenére, hogy az utolsó szakaszgyőzelmet Guillaume de Mevius vitte el. Sordo a T3-ban második, összetettben pedig nyolcadikként ért célba, az Extrem E-ben is versenyző Cristina Gutierrez pedig a 10. helyen fejezte be a versenyt.
A Tereprally Világkupa szemptember elején Lengyelországban folytatódik.
A Baja Spain Aragón végeredménye: