Lewis Hamilton kilencedik magyarországi győzelme mehetett el a Mercedes hibáján, ami nélkül Andrew Shovlin veterán mérnök szerint kontrollálhatták volna a hungaroringi versenyt.
A Mercedes remek eredménnyel, egy második és egy harmadik helyezéssel mehetett nyári szünetre, ám így is maradhatott némi hiányérzet az év eleji problémáin egyre jobban felülkerekedő csapatban. A hetedik helyről induló Lewis Hamilton ugyanis saját elmondása szerint akár nyerhetett is volna, ha az időmérő edzésen nem romlik el az állítható hátsó szárnya. Ezt erősítette meg a csapat kérdezz-felelek videójában Andrew Shovlin mérnökigazgató is.
„Amit a legjobban bánunk, hogy pont az egyetlen új gumis gyorskörében jött elő a DRS-probléma a Q3-ban, mert amennyiben mindkét autónk az első sorba kvalifikál, jó helyzetben lettünk volna ahhoz, hogy kontrolláljuk a versenyt – jelölte meg a veterán mérnök a győzelem elmulasztásának legfőbb okát. – Viszont, ha megnézzük, hogy stratégiailag miként alakult a futam, láthatjuk, hogy Lewisnak nagyon nehéz dolga lett volna [nyerni a hetedik helyről], mégpedig az első etapban használt abroncsok miatt.”
A Mercedes Hamiltonnál a közepes-közepes-lágy stratégiát alkalmazta, miközben a 10. helyről induló Max Verstappen lágy-közepes-közepes taktikával ment, ami ellen Shovlin szerint nem igazán tudtak mit tenni.
„Azzal, hogy Max a lágyakon kezdett, két közepes szettje volt, amelyeken befejezhette a versenyt. Ez azt jelentette, hogy korábban állhatott ki a bokszba, és mindig képes volt hatékony elévágást bemutatni Lewison, ami ellen nem tudtunk védekezni. Ami a stratégiát illeti, nem gondoljuk, hogy bármilyen lehetőséget is elszalasztottunk volna. Ott volt még Max megpördülése, ami nem okozott neki nagy gondot. Amennyiben ez egy kicsit nagyobb probléma lett volna, a verseny végén Lewis fenyegetést jelenthetett volna rá. Lewis emellett egy kis esőben is reménykedett, mert a gumijai jobb állapotban voltak. Ugyanakkor összességében egy kicsit gyorsabbá kell tennünk az autót, és biztosra mennünk, hogy a DRS működjön az időmérőn.”
A konstruktőri címvédőinél persze így sem búslakodnak, mert szerencse nélkül is meccsben voltak a Ferrarival és a Red Bull-lal.
„Ez a verseny különösen nagy elégedettségre adott okot, mert nem abból profitáltunk, hogy valaki kiesett előlünk megbízhatósági probléma miatt, és az autó tempója is nagyon jó volt. Mindig jó érzés jó futammal nyaralni menni, ami miatt pedig a leginkább elégedettek lehetünk, az az autó időmérős és versenytempója. Rengeteg kellett javulnunk az év eleje óta, nagyon keményen dolgoztunk, megpróbálva minden futamra fejlesztéseket vinni, most pedig nagyon elégedetté tesz, hogy a Ferrarikkal és a Red Bullokkal csatázunk az élmezőnyben.”
Shovlin várakozásai szerint az augusztus végi Belga Nagydíjon tovább csökkenthetik majd a különbséget az élmezőnnyel szemben, és nagyon reméli, hogy a közeljövőben a futamgyőzelem is össze fog jönni nekik.