A Hyundai Motorsport elárulta, az i20 N Rally1 problémáinak megoldását elsősorban az októberi komoly fejlesztési csomagtól reméli, azonban kisebb frissítést már Finnországra is kapott a hibrid autó.
Az idei évre való felkészülés során a Hyundai Motorsportnak nem sok ideje volt, hiszen Koreából későn érkezett meg a hibrid autó megépítésének jóváhagyása, majd a téli teszteken sem tudtak elég időt szentelni a munkának Thierry Neuville balesete miatt.
A lemaradással az idei szezon teljes egészében küzdött a csapat, legutóbb, Észtországban pedig Thierry Neuville és Ott Tanak is a megbízhatósággal és a tempóval bajlódott.
A Finn Rallyra a koreai gyártó a finn tesztterületén készült és eszközölt néhány fejlesztést az autón, de a problémák nagy része csak októberben fog megoldódni.
“A nagy fejlesztési csomaghoz homológizációra is szükség lesz, amit augusztus végéig lehet elvégezni, majd október 1-jétől lehet használni – mondta Julien Moncet, a Hyundai Motorsport csapatigazgató-helyettese a Motorsport.com oldalnak. – A fejlesztéssel már foglalkozunk és folytatni fogjuk a munkát, ami pedig a bajnokságot illeti, már sokkal nehezebb a helyzet. Sokkal fontosabb lesz az autó fejlesztésével foglalkozni. A fejlesztési joker felhasználását augusztus végéig lehet kérni, azonban, ha meg lesznek a fejlesztések, sem leszünk kötelesek idén használni a csomag minden rését. Ezért az év végére, vagy jövőre vetjük be a teljes fejlesztést.”
A csapat azonban Finnországra is vitt kisebb fejlesztéseket.
“Minden versenyre készítünk kisebb változtatásokat, melyek olykor a megbízhatóságot, olykor pedig pedig a teljesítményt befolyásolják. A Finn Rallyra az autó beállítását változtattuk. Nyilván nehéz versenyünk lesz, mert a Toyota hazai futama, de azt hiszem egy dobogós eredményért tudunk harcolni.”