back to top
2024. november 22. 10:24

KezdőlapF1Az Aston Martin Alonsóval nem akar ugyanabba a folyóba lépni, mint amibe...

Az Aston Martin Alonsóval nem akar ugyanabba a folyóba lépni, mint amibe Vettellel lépett

-

A vártnál jóval gyengébb szezont futó Aston Martinnak az a célja, hogy a jövő évi autója már az első perctől fogva gyors legyen. Minderre már csak azért is lesz nagy szükségük, hogy megfeleljenek Fernando Alonso elvárásainak.

A 2021-es után a 2022-es szezont is óriási várakozásokkal kezdte az Aston Martin, amely tavaly a megváltoztatott padlólemez-szabályok miatt nem tudta hozni 2020-as, még Racing Point néven mutatott formáját, majd nagy meglepetésre az idén sem sikerült előrelépnie, sőt! Pedig a Forma-1 történetének legnagyobb szabályváltozása minden csapatnak lehetőséget kínált arra, hogy a szokottnál nagyobb fejlődést érjen el, ám a silverstone-i istálló 2022-es autója nem sikerült jól.

Mint később kiderült, a csapat már jóval a szezon kezdete előtt rájött, hogy rossz irányba indult el, és egy B-változat fejlesztésébe fogott, amelyet a Spanyol Nagydíjon vetett be. Jelentős javulást azonban ez sem hozott, vagyis pontosabban akkorát nem, hogy azzal számottevően változzon az erősorrend.

„A szezon első felében jelentős fejlesztéseket hoztunk az autóra, de ez mind relatív. Az emberek azt feltételezik, hogy a fejlesztések nem működtek, mert nem léptünk előbbre az erősorrendben. Valójában viszont beváltak, csak nem voltak elegendőek a felzárkózáshoz – nyilatkozta Mike Krack, az Aston Martin csapatfőnöke. – Komoly fejlesztési csomagot vittünk a Spanyol Nagydíjra új oldalszekrényekkel, padlólemezzel, motorborítással és módosított első felfüggesztéssel, ráadásul mindkét autó megkapta ezeket. Ilyesmit még soha nem láttam. Elképesztő erőfeszítés volt a csapat minden egyes tagjától.”

Mike Krack, Aston Martin, Magyar Nagydíj
Krack azért látja a fejlődést Fotó: Aston Martin

Ez az erőfeszítés azonban 13 verseny után csak arra elegendő, hogy mindössze 20 ponttal a konstruktőri pontverseny kilencedik, azaz utolsó előtti helyén álljanak. Jó második félidei szerepléssel persze még előrébb jöhetnek, és igazán nagy javulással talán még a 6. hely is elérhető lehet, ezért nem álltak le az idei autó fejlesztésével, viszont az erőforrásaik nagy részét már így is átcsoportosították.

„Noha folytatjuk az. AMR22-es fejlesztését, és egy kis csoport továbbra is dolgozik rajta, a figyelmünk nagy részét már az AMR23-asra fordítottuk. Egy ideje már a jövő évi kocsira koncentrálunk, mert az autónak az első méterektől fogva jól kell teljesítenie. Egy új szezon és egy új autó jelenti a legnagyobb lehetőséget az ellenfeleink megelőzésére” – mutatott rá Krack arra, hogy az idei évben már aligha történik velük csoda.

Jövőre azonban az új autó mellett új pilótájuk is lesz az Alpine-tól meglepetésre hozzájuk szerződő Fernando Alonso személyében. A kétszeres világbajnok pedig – pláne 40 fölött – aligha lesz a végtelenségig türelmes, ha az idei év végén visszavonuló Sebastian Vettelhez hasonlóan neki is a mezőny második felében kell majd küszködnie. 

„Mindegy, mi történik, Fernandóban megvan a gyilkos ösztön, és tudod, hogy mindig bele fog adni mindent, mindig 100%-ot fog nyújtani, és mindig kihozza a maximumot az autóból és a csapatból. A versenyen mutatott formája kivételes, a magabiztosság, az ösztön és az intelligencia félelmetes kombinációjából áll. Sokat fog követelni tőlünk, de az ember ezt várja egy többszörös világbajnoktól. Fernando hajtóerő lesz, miközben együtt együtt jutunk előre, és mint mindenki a csapatban, én is alig várom, hogy vele dolgozhassak” – tekintett előre Alonso érkezésére a német szakember.

Fernando Alonso, Alpine, Kanadai Nagydíj
Alonso azért jön az Aston Martinhoz, hogy nyerjen Fotó: Alpine

A spanyol pilóta – különösen az idei szezonban mutatott – formája pedig alighanem garanciát jelent arra, hogy a teljesítménye pontosan megmutatja majd, hogy mire képes a jövő évi autó, miközben Sebastian Vettel esetében ezzel kapcsolatban is rendre akadtak kérdőjelek.

„Fernando szerződtetése világosan megmutatja, hogy mik a szándékaink az Aston Martin F1-nél. Nem azért vagyunk itt, hogy meglegyen a létszám. Győzni jöttünk. Egy utazáson veszünk részt a rajtrács eleje felé, Fernando döntése pedig, hogy csatlakozik ehhez az utazáshoz, és egy hozzá hasonló pilóta hisz az Aston Martin F1-es projektjében, nagyszerű elismerés a csapatunknak és a munkának, amit végzünk” – mondta Krack.

Friss