A Forma-1-es autókban 2023-tól erősebb bukókeretek lesznek, miután az FIA kivizsgálta Guanyu Zhou Brit Nagydíjon történt balesetét.
A kínai versenyző a múlt hónapban szörnyű balesetet szenvedett a silverstone-i rajtnál, miután az Abbey felé vezető úton összeütközött a Mercedes versenyzőjével, George Russell-lel.
Zhou autója felborult és fejjel lefelé csúszott az aszfalton, majd a kavicságyban, ahol egy ponton a bukókerete eltört, az autó pedig felpattant és végül csak a kerítés akadályozta meg, hogy a nézők közé csapódjon.
Az FIA a vizsgálat után arra a következtetésre jutott, hogy a bukókeretnek az aszfaltba vájt hegyes teteje hozzájárult a nagy vízszintes erőhatáshoz, ami az autóról való leválásához vezetett.
Az is kiderült, hogy a szabályok jelenlegi megfogalmazása lehetővé teszi a csapatok számára, hogy homologizálják a bukókeretüket úgy, hogy az a szabályok által eredetileg tervezettnél kisebb erőknek áll csak ellen.
Ennek következtében kötelező lesz a bukókeretek felső részét lekerekíteni, ami csökkenti annak esélyét, hogy baleset esetén az a talajba vésődjön.
Az FIA megváltoztatta a bukókeret homologizációját övező teszteket is, beleértve egy olyan vizsgálatot is, ahol a terhelés előrefelé tolja a bukókeretet.
Felvázolták azt is, hogy középtávú célként, a 2024-es szezonra gondolva, jelentősen átdolgozzák a bukókeret-teszteket, hogy az autók lényegesen komolyabb terheléseknek is ellen tudjanak állni.