Jari-Matti Latvala, a Toyota Gazoo Racing csapatfőnöke szerint jó ötlet volt a hibrid hajtás bevezetése a Rally Világbajnokságon, és sokkal inkább ezt, mint az elektromos hajtásra való áttérést tartja a rallysport jövőjének.
“Azt hiszem sok kérdőjel volt mindenkiben a hibrid hajtás miatt a múlt szezon végén, de összességében azt hiszem, hogy mindenki elégedett lehet – mondta Jari-Matti Latvala a Dirtfishnek. – A versenyzők élvezik a hibrid rendszer nyújtotta extra erőt és elég gyorsak is. Az autók az utolsó generációs WRC autók tempójára képesek és a hangjuk is jó. Az év elején még előfordultak problémák, de ezek megoldódni látszanak. Összességében jó ötletnek tartom a hibrid rendszer bevezetését.”
A jelenlegi hibrid rendszer azonban csak három évre lett bevezetve, ezért az FIA és a gyártók már a következő lehetséges hajtás módon gondolkodnak.
A Toyota készített egy hidrogén hajtású Yarist, melyet az Ypres Rally mindhárom napján egy-egy szakaszon Juha Kankkunen vezetésével mutattak be, amit Latvala egy jó megoldásnak vél, szemben az elektromos hajtással.
“Az elektromos hajtást óvatosan kell kezelnünk – tette hozzá a Toyota Gazoo Racing csapatvezetője. – Azt gondolom, hogy a rallysport esetében nem ez a helyes megoldás. Amit a Toyota kitalált, a hidrogén hajtást, lehet megoldás, de az elektromos hajtás nem. Senki sem jönne zümmögő autókat nézni az erdőbe. A pályaversenyeken megoldás lehet, mert ott egymás ellen harcolnak a versenyzők és nem pedig az idő ellen. Gondolkoznunk kell a 2025-től használandó hajtáson, amire jó megoldás lehet a hidrogén, ami mellett még lehetne belsőégésű motor is, így megmaradna a hangja az autónak, de megszűnne a károsanyag-kibocsátás.”