back to top
2024. november 22. 13:58

KezdőlapF1Hamilton nem akar beszélni Alonsóval, miután az idiótának nevezte

Hamilton nem akar beszélni Alonsóval, miután az idiótának nevezte

-

Lewis Hamilton kissé megsértődött, amikor szembesítették Fernando Alonso nem túl kedves szavaival kettejük Belga Nagydíjon történt ütközése után. Azt ugyanakkor elismerte, hogy csakis az ő hibája volt a baleset.

Lewis Hamilton és Fernando Alonso első körös ütközése kétségtelenül a Belga Nagydíj legpikánsabb jelenete volt, figyelembe véve a két világbajnok közös előéletét. És bár az utóbbi években rendeződni látszott a kapcsolatuk, a spanyol versenyző a pillanat hevében nem tudta türtőztetni magát, és a következőt mondta a rádióba: „Mekkora idióta. Becsukni az ajtót a külső ívről. Óriási rajtunk volt, de ez a fickó csak azt tudja, hogyan kell az első helyről rajtolva vezetni.”

A kétszeres világbajnok dühe a második körre sem csillapodott, mert már a biztonsági autó mögött haladva dühösen integetett a Mercedesét a harmadik szektorban a pálya szélére parkoló Hamiltonnak, aki az újságírók elé állva azonnal elismerte, hogy ő hibázott.

„A felvételeket visszanézve [látszik], hogy a holtteremben volt, és nem hagytam neki elég helyet, úgyhogy ez most az én hibám volt. Sajnálom a csapatot” – nyilatkozta a Sky Sportsnak.

Alonso kommentárja kapcsán pedig meglehetősen szűkszavú volt. „Nem igazán számít, hogy mit mondott. Nem igazán érdekel. Mint mondtam, az én hibám volt.”

Alonso és Hamilton ütközése

Az írott sajtónak Hamilton ezután kicsit többet is mondott, és láthatóan magára vette Alonso szavait. „Nem igazán van válaszom erre. Tudom, hogy a pillanat hevében ilyennek érzi az ember a helyzetet. De jó tudni, hogy hogyan érez irántam. Jobb, ha nyilvánosságra kerül, hogy mit érez. Mint mondtam, nem volt szándékos, és vállalom a felelősséget. Ezt csinálják a felnőttek” – szúrt oda volt csapattársának.

A kérdésre, hogy szándékában áll-e megbeszélni a történteket a spanyollal, a következőt felelte: „Állt volna, amíg nem hallottam, hogy mit mondott.”

Ezután hozzátette: „Sajnálatos az ilyesmi, de ez autóverseny, és mindent beleadtam. Próbáltam kívül előzni, de nem hagytam elég helyet, és megfizettem az árát. Nem volt szándékos, csak megtörtént.”

Hamilton egyébként aligha lehetett jó kedvében a kiesése után, mert megtagadta a kötelező orvosi vizsgálaton való megjelenést a pálya orvosi központjában, és csak azután volt hajlandó megjelenni rajta, miután az FIA szólt a Mercedesnek, hogy a távolmaradásának következményei lesznek. A felügyelők közleménye szerint figyelmeztetésben részesítették a hétszeres világbajnokot, aki nem az első pilóta az idén, aki nem akar elmenni a kötelező kivizsgálásra.

Fernando Alonso, Alpine, Belga Nagydíj
Alonso Leclerc büntetésével megörökölte az ötödik helyet Fotó: Alpine

Visszatérve a balesethez, Alonso dühe a verseny végére végül elszállt – az ötödik hely megszerzése biztosan segített ebben –, és a következőképpen érékelt a Sky Sportsnak:

„Meglepődtem. [Hamilton] már látta a balesetet és vállalja a felelősséget, ami nagyon rendes tőle. Első körös baleset volt, de ezek a dolgok megtörténnek, különösen ebben a kanyarban. A múltban is történt ilyen ugyanitt Lewis és Rosberg között. Nehéz kanyar. A pillanat hevében frusztrált voltam. Mindig történik valamim, amikor az első vagy a második sorból indulunk és az első két-három helyért csatázunk, úgyhogy frusztrált voltam. Szerencsére az autó nagyon erős volt és folytatni tudtam. Lewisnak nem volt ilyen szerencséje.”

Ami pedig Alonso rádiós megjegyzését illeti, nem túl helytálló a megállapítása, hiszen az utóbbi évtizedben Hamilton az egyetlen, aki a 14. helynél hátrébbról rajtolva is tudott futamot nyerni, pályafutása során pedig már 42 alkalommal nyert úgy, hogy nem az első helyről indult. Összehasonlításképpen Ayrton Sennának 41 győzelme van összesen, míg Alonso 32-nél tart.

Ezért nem büntettek a felügyelők

Annak ellenére, hogy Hamilton szerint csakis az ő hibája volt az eset, a felügyelők már a verseny közben közölték, hogy nem szabnak ki büntetést. Ezt az alábbiakkal indokolták:

„A felügyelők megnézték a videós bizonyítékokat, és megállapították, hogy Alonso a belső íven haladt az ötös kanyarban. Hamilton első kerekei Alonso első kerekei előtt voltak a kanyarbejáraton. Ezután Alonso a kanyar belseje felé letért az ideális ívről, és mindkét jobb oldali kerekével ráment a kerékvetőre, és valamennyire még azon túl is. Alonso egyetlen ponton sem veszítette el az irányítást, vagy vált alulkormányzottá az autója. Hamilton a kanyar csúcspontja felé kanyarodott, miközben Alonso továbbra is mellette volt, majd megtörtént az ütközés. A felügyelők számításba vették, hogy ez egy első körös baleset volt, és az első néhány kanyarban nagy helyezkedés zajlott a mezőnyben. Emiatt nem tartottak szükségesnek további intézkedést.”

Forrás:Sky Sports

Friss