Charles Leclerc igencsak pórul járt a Belga Nagydíjon, amikor egy sisakfólia miatt kényszerű bokszlátogatást kellett beiktatnia. A Ferrari monacói versenyzője szerint tenni kellene valamit.
Nem elég, hogy a Ferrari tempója sem volt az igazi, Charles Leclerc belgiumi futamát még egy elszabadult sisakfólia is megkeserítette. Ráadásul nem is akármilyen sisakfólia volt az, hanem Max Verstappen sisakfóliája, amely úgy szorult be a monacói pilóta autójának jobb első fékhűtőjébe, hogy Leclerc-nek a bokszba kellett hajtani az eltávolításához, a kényszerű kerékcserének köszönhetően pedig visszaesett a mezőny végére.
Az eset kapcsán a pontverseny harmadik helyezettje a Holland Nagydíj sajtónapján elmondta, valamit kezdeni kellene a repkedő sisakfóliákkal, és a néhány évvel ezelőtti próbálkozást újragondolva ki kéne találni, hogy a pilóták hogyan tudnák az autóban elhelyezni azt.
„A jövőre nézve szerintem jó lenne megoldást találni arra, hogy a sisakfóliák az autóban maradjanak. Ebben a szituációban szerintem valakinek az autójából szivárgott az olaj (valójában Hamilton sérült Mercedeséből ömlött a hűtőfolyadék), vagy valami hasonló. Semmit sem láttam a sisakrostélyon keresztül, és ezzel minden előttem haladó így volt. Ezért az első adandó alkalommal le kellett tépniük a fóliát, ez az alkalom pedig abban az egyenesben jött el. Úgyhogy mindenfelé repkedő fóliákkal találtam szemben magam, ilyenkor pedig versenyzőként nem sokat tehetsz.”
Leclerc a Stavelot-kanyar utáni padlógázas rész elejéről beszélt, ahol a mezőny egy része továbbra is fel volt torlódva Hamilton mögött, és a Mercedesből ömlő hűtőfolyadék miatt tényleg nagyon rosszak voltak a látási viszonyok. Ezt Verstappen, illetve Sebastian Vettel fedélzeti kamerás felvételei is remekül visszaadták, de a legjobban Alex Albon sisakkamerájából (1:20-tól) kaphattunk képet arról, hogy mennyire zavaró lehetett mindez, illetve, hogy a pilótáknak valóban mennyire nem volt ideje a sisakfóliát tépkedni a Stavelot utáni részig.
„Természetesen egyáltalán nem vagyok mérges Maxra, hiszen ez nyilvánvalóan nem a versenyzők hibája, de talán tehetnénk valamit azért, hogy a sisakfóliákat valahová az autóba tegyük” – nyilatkozta Leclerc
Még mindig szabálytalan, amit csinálnak
Az egészben a legérdekesebb az, hogy az FIA Nemzetközi Sportkódexének ide vonatkozó cikkelye kimondja: „A sisakrostélyon levő fóliákat nem szabad szükségtelenül a pályára vagy a bokszutcába dobni.” Azaz a szabályok szerint nem lehetne menet közben eldobni a fóliát, hanem az autóban kellene tartani azt. Csakhogy miután 2016-ban az FIA vasszigorral fellépve igyekezett betartatni ezt a szabályt, Charlie Whiting, az F1 néhai versenyigazgatója egy idő után belátta, hogy nagyobb biztonsági kockázatot jelent, ha a versenyzők menet közben azzal foglalatoskodnak, hogy maguk mellett tartsák a letépett darabokat.
Leclerc ezzel kapcsolatban azt mondta: „Gondolom okkal vetették el ezt a szabályt, de ezeket az okokat nem ismerem. De talán vannak más megoldások.”