back to top
2024. november 22. 16:30

KezdőlapF1Hamilton és Wolff más véleményen van

Hamilton és Wolff más véleményen van

-

Eltérően látja Toto Wolff és Lewis Hamilton, hogy milyen eredményt érhettek volna el a Holland Nagydíj időmérő edzésén Sergio Pérez megpördülése nélkül. George Russell eközben túlzott óvatossága miatt bosszús.

A 4. és a 6. rajtkockából kezdheti a Holland Nagydíjat a két Mercedes, de ennél előrébbről is rajtolhatnának, ha Sergio Pérez nem áll keresztbe az időmérő edzés végén. George Russell és Lewis Hamilton ugyanis – Cunoda Jukival egyetemben – egyaránt a mexikói pilóta mögött érkezett az utolsó gyorskörén, és végül mindketten elvették a gázt (Russellnek pedig nem kellett volna), így nem tudtak javítani az idejükön. Pedig főnöke szerint Hamiltonnak a pole pozíció megszerzésére is volt esélye.

„Ez nagyon frusztráló. Egy tizeddel gyorsabbak voltunk Verstappennél és Leclerc-nél, úgyhogy Lewis a pole pozícióért csatázott, és előttük volt, a végén viszont már nyilván nem. Pérez nagyon nyomta neki, és elveszítette az uralmat az autó fölött, nem az ő hibája” – nyilatkozta Toto Wolff a Sky Sportsnak, majd hozzátette, utólag nyilván okosabb az ember, és nem kellett volna utolsóként kijönniük a bokszból az utolsó mért körre, de Zandvoortban minden másodperccel egyre jobb lesz a pálya állapota, és ha korábban jönnek, akkor lehet, hogy pont amiatt nem lesz az övék a legjobb idő.

Hogy Hamiltonnak valóban összejöhetett-e volna a pole, azt nehéz megmondani. A második szektor végén 134 ezredmásodperces hátrányban volt Max Verstappenhez képest, ám a harmadik szektor elején még autózott egy lila miniszektort, mielőtt a 13-as kanyarban belefutott a sárga zászlókba. Verstappen 21,557-es utolsó szektort ment a legjobb körében, ezt kellett volna Hamiltonnak legalább 135 ezreddel megdöntenie. A holland első Q3-as körében elért utolsó szektoridejénél Hamilton első próbálkozásra több mint 1 tizeddel elmaradt, tehát nagyot kellett volna javítania a saját legjobb harmadik szektorán, de Wolff később, a Mercedes sajtóbeszélgetésén is ragaszkodott hozzá, hogy ez sikerülhetett volna neki.

„Az autónk GPS-adatai alapján, amit igen sokat néztünk, egy tizeddel gyorsabbak voltunk a baleset előtt. Persze, nem tudjuk, hogy miként alakult volna a vége, de egyértelműen harcban voltunk a pole-ért, ez pedig jó érzés. Többet akarunk, és szerintem ott lehettünk volna” – nyilatkozta a csapatfőnök.

Lewis Hamilton, Mercedes, Holland Nagydíj
A Mercedes egyenesbeli tempója kevés lett volna a Red Bull ellen Fotó: LAT Images/Mercedes

Hamilton ugyanakkor némileg ellentmondott a főnökének. „Ez azért szerintem nagyon optimista kijelentés. Szerintem [Verstappen és Leclerc] egy kicsit továbbra is túl gyorsak lettek volna, az első sor viszont szerintem elérhető volt” – nyilatkozta a hétszeres világbajnok, aki arra már nem tért ki, hogy ha Leclerc-t elkaphatta volna, akkor miért ne verhette volna meg a monacóit mindössze 21 ezreddel megelőző Verstappent.

A Mercedes Red Bull-lal szembeni egyenesbeli tempóhátránya azonban igen valószínűtlenné teszi, hogy Hamilton elegendő előnyt tudott volna kiautózni az utolsó szektorban, hiszen Leclerc úgy is több mint 6 századot veszített a 13-as kanyartól a célvonalig tartó padlógázas szakaszon, hogy a Ferrarinak jobb az egyenesbeli sebessége, mint a Mercedesnek. Hamiltonnak tehát több mint 2 tizedet kellett volna hoznia a 3. szektorban Verstappenen ahhoz, hogy legyen esélye az első helyre.

Hamilton ugyanakkor a negyedik hely ellenére elégedett volt. „Az időmérő során csak egy tizedre voltam a Red Bulltól, ami nagy hitet adott arra, hogy talán eltüntethetjük ezt a különbséget, de ma nem ez volt megírva. Nagyon boldog vagyok az autó beállításával és egyensúlyával. Remélem, hogy vasárnap a gumikopás szerepet fog játszani, és mi lehetünk előnyben. Az autó aerodinamikai karakterisztikája sokkal jobban működik itt. A múlt héten nagyobb hadmagassággal kellett mennünk, itt viszont sokkal könnyebb beletalálni abba a szül tartományba, amelyben az autó jól érzi magát.”

George Russell, Mercedes, Holland Nagydíj
Russell több mint egy tizeddel volt lassabb Hamiltonnál az utolsó Q3-as körében két szektor után Fotó: Wolfgang Wilhelm/Mercedes

Russell eközben egy kicsit kevésbé volt derűs, mert mint utólag kiderült, Pérez megforgásával együtt is jobb eredményt érhetett volna el, mint amit elért. A Mercedes fiatalabbik britje ugyanis közvetlenül a mexikói mögött haladt, és amikor a forgalommal szemben álló Red Bullhoz ért, még nem voltak érvényben a sárga zászlók. „Nem vettem el a gázt, mert nem volt sárga zászló, úgyhogy egy kicsit frusztrált vagyok, mert még a lekapcsolt DRS ellenére is kényelmesen előtte végeztem volna, az ötödik hely a hatodikhoz képest pedig nagy különbséget jelentene.”

Hogy miért nem tudott mégsem javítani? Azért, mert a célvonal előtt végül elvette a gázt, hogy biztosra menjen. De csak utólag tudta meg, hogy – mivel még nem sárgáztak – erre nem volt szükség. „Szerencsére van idő a célvonalig végiggondolni a dolgokat, és az volt a fejemben, hogy »Ha nem lassítok, akkor megbüntethetnek.« Utólag mindig okosabb az ember. A jó dolog, hogy egyértelműen gyors autónk van, de egy kicsit frusztrál, hogy a hatodik helyről, a pálya piszkosabb oldaláról kell rajtolnom.”

Friss